torsdag 20 juni 2019

Knottjävlar

Idag är det synd om mig! Jag har knappt kunnat sova för att min högra hand är så svullen och kliar som om den hade betalt för det! 😰 😧 😭

Igår planterade jag om de sista tomatplantorna och massor av knott terroriserade mig medan jag satt där på gräsmattan! Jag blev riktigt hårt ansatt av de pestiga små flygfäna! Mest på armarna och händerna och speciellt på högerhanden. Ja men titta hur den ser ut!
Mitt lillfinger är så svullet så ringen jag har där sitter som om den hade krympt! Den går inte att rubba! Och det kliar - Åh! vad det kliar!

Om nån har tips på hur man kan få det att sluta klia så är jag idel öra! Jag har baddat med Kolloidalt silver men det hjälper bara tillfälligt.

Nu är jag iallafall färdig med omplanteringarna av mina plantor (för denna gång...) och idag har det regnat så jag behöver inte gå ut och vattna, så knotten får hitta någon annan att mumsa på! Och mina stackars armar, händer och fingrar får läka ut. Hoppas det går fort, för det här var inte roligt! 😢

Anneli.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Weleda:

http://www.husapoteket.org/lakemedel/combudoron/

Får ej appliceras på hud som gått sönder. Osäker på om detta gäller alla typerna eller om det bara är essensen.

Gelen räddade min sanity vid myggbett för några år sen.

/Tantista

Anneli Sjögren sa...

Åh! Tack för tipset Tantista! Frågan är bara om jag tål den... men det kan vara värt att prova! Idag är jag iallafall bättre! Det kliar inte så mycket och svullnaden har lagt sig något. För övrigt så finns här inte längre så mycket sanity att rädda... ;o)
Tack än en gång! ♥

Tantista sa...

����❤

Anneli Sjögren sa...

♥ ♥ ♥