onsdag 21 juni 2023

Målarcirkel i Logen och nya tavlor

Hej i sommarvärmen! 🌞
Här kommer en snabb blogguppdatering för att visa att jag lever och för att visa mina nya tavlor jag gjorde igår!

Efter två veckors uppehåll var det äntligen dags för målarcirkeln i Logen igår. Som jag har längtat! Det blev som vanligt två tavlor gjorda för min del och de är väldigt lika varann! Jag använde nämligen exakt samma färger och exakt samma teknik till de båda. Så här blev den första: 

Och så här blev den andra: 
Tyvärr blev det lite "blänk" från taklampan på fotot här ovan men det kan inte hjälpas. Det blir lätt så när färgen fortfarande är våt.

Hur gjorde jag då dessa två tavlor? Jo, jag började med att hälla vit färg på canvasen och sprida ut det över hela ytan. Sen hällde jag på färg i tunna strålar och droppar lite kors och tvärs och slutligen tog jag ett sugrör och blåste ut färgen. Och; Ta-da! Då blev det som du ser på korten. En av de andra deltagarna på målarcirkeln sa att de blev som små karameller! 🍬 Ja, de blev rätt söta tycker jag! Det ska bli spännande att se hur de torkar!

Jag hann också "fixa till" två av de tavlor jag gjorde tidigare, nämligen denna: 

På den här tavlan målade jag i hjärtana för jag tyckte att de jag målade dit när jag gjorde tavlan var för små och otydliga. 

Den här tavlan var jag inte riktigt nöjd med när jag gjorde den men visste inte riktigt hur jag skulle kunna pimpa den... 
Det syns inte så tydligt men med hjälp av schabloner och lite svart färg målade jag dit kvistar i övre högra hörnet och nedre vänstra hörnet. Sen strödde jag på glitter ovanpå dem. Det ser lite konstigt ut på fotot - och även i verkligheten - men nästa tisdag ska jag med hjälp av en torr pensel "sopa av" överflödigt glitter och hoppas att det kommer att se bra ut och att tavlan blev förbättrad. Ja, det är ju i betraktarens ögon förstås men är jag bara nöjd själv så får det vara bra så! 😊 
Nu är det bara nästa tisdag kvar på målarcirkeln och sen kommer vi ha sommaruppehåll. Men jag hoppas att den startar upp redan i augusti igen! Vi får se! Jag kommer längta iallafall!

Varför målar jag inte ute i Da House som jag gjorde förut kanske du undrar? Jo, det är för att trumsetet står där medan vi renoverar och fixar här i stora huset och då får jag inte plats med målarbordet där. Men så fort köket är klart så kan vi fixa de två sovrummen som just nu används som förvaringsutrymme för köksattiraljer och annat "skräp" och när vi fått undan allt det ska trumsetet tillbaka till Käre Yngste Sonens gamla rum och DÅ ska bordet i Da House upp igen så jag kan måla där! Men det kommer ta ett tag innan det händer...
"Den som väntar på nåt gott väntar... ALLTID för länge"! 😉

I nästa blogginlägg ska jag visa hur det går med mina odlingar tänkte jag men för idag får detta blogginlägg vara färdigskrivet!
Bara en sak först: Jag hoppas och tror att jag slutat blöda näsblod nu! Jag har iallafall inte blödit sen natten mellan i lördags och söndags och jag tycker att det fanimej får räcka med att blöda var och varannan dag i drygt 5 veckor! 😕

Ha nu en riktigt skön Midsommar så skriver jag ett nytt blogginlägg efter att alla små grodor hoppat runt midsommarstången och vidare! 🐸

Anneli.

Inga kommentarer: