torsdag 23 juni 2022

Glädjande besked till Midsommar

Jag har precis kommit hem från Avesta lasarett där jag tog nytt blodprov idag igen. Nu har de sammanlagt tagit 28(!) rör blod från det att jag åkte in på akuten den 13 april; 18 rör på akuten och avdelningen (på 5 dygn!) och 10 rör veckorna efter fram tills nu. Puh! Men: det är viktigt att hålla koll på hormonvärdena för om de fortsätter vara så höga riskerar jag bl a stroke och hjärtflimmer! DET vill man inte ha! 

När jag ändå var in för ett nytt blodprov bad jag samtidigt att få veta mina värden från förra veckans provtagning och det var glädjande besked! T4 har gått ner från 51 till 37 och T3 har gått ner från 30 till 14! Jippi och hurra! Och självklart måste jag påpeka att den här läskiga medicinen (Thacapzol) som jag verkligen, verkligen, verkligen INTE vill ta men såg mig nödgad att börja med förra onsdagen fast bara lågdos (2X1 tablett/dag) INTE har med det att göra för jag hade bara tagit den i 2 dagar och den tar 4 - 6 veckor att kicka in! Nä, det här tillskriver jag Homeopatmedicinen! 👍🙌

Nu ska man ju som bekant inte ropa Hej förrän man är över bäcken, mina värden har ju varit på väg ner och sen helt plötsligt stuckit iväg upp igen och det kanske kan hända igen men det känns ändå väldigt bra just nu! Nu kan jag vara glad hela Midsommaren! 😉 Ha ha ha! Jag är typ alltid glad ändå! Men det är klart att det här gör det ännu lättare att vara glad! 😁

Ja, det var det här jag ville berätta om idag så nu återstår det bara att önska alla mina bloggläsare en RIKTIGT GLAD OCH FIN MIDSOMMAR! 

Anneli.

6 kommentarer:

Anonym sa...

🙏❤ Kram

Anneli Sjögren sa...

Kram till dig också, Anonym! :o) ♥

Eva wallin sa...

Härliga nyheter..En riktig glad midsommar till dig

Anneli Sjögren sa...

Tack Eva! <3 Detsamma till dig! :o)

Albatrossen sa...

Kära KRYAPÅDIGHÄLSNINGAR!
🇸🇪🙏⚘🎼🌷🇸🇪
Rolf

Anneli Sjögren sa...

Tack Rolf! ♥