lördag 25 juli 2020

Nu kan jag inte göra mer!

Nu - äntligen - ska jag visa hur den tavlan som jag råkade sabba genom att peta på den innan den var helt torr blev till slut! Jag har varit och pillat på den vid 4 olika tillfällen för att försöka göra nåt kreativt åt skadan. Men nu har jag bestämt mig för att det är slutpillat; den är äntligen färdig!

Men innan jag verkligen var säker på att den var klar så trodde jag att den var det, tog kort på tavlan och tänkte lägga ut här för att visa mina kära bloggläsare. Men... nånting kändes... ja, som att det var en sak till jag kunde göra, så det blev aldrig nåt blogginlägg om den fixade tavlan. Inte då iallafall! För jag fick en (till) idé om vad jag skulle kunna göra! Men så här såg den ut före den slutliga finishen:
Innan jag gjorde nåt mer med tavlan så kände jag att jag behövde nån att bolla med så jag rådfrågade Katta och hon svarade "Den är ju redan sabbad så det är ju inte som att du har så mycket att förlora! Passa på att experimentera med den!" Och det hade hon ju rätt i!

Så, vad var min idé nu då? Jo: GLITTER! Japp! Du läste rätt! Jag tänkte att nu går jag wild and crazy och gör den lite glittrig! Och så här blev den:
Ser du glittret? Det är svårt att göra tavlan rättvisa med bara en mobilkamera och i ett vardagsrum som är ganska mörkt... 
Men jag vet inte om den egentligen blev nåt bättre av glittret... Men gjort är gjort! Nu sitter glittret där! Fast jag tycker att den ser bättre ut i verkligheten än på fotot... Det är svårt det där med att fota bra bilder när man inte har riktig utrustning..!

Men vad tycker du? VAR ÄRLIG NU! Jag tål att höra sanningen! Dessutom så får man tycka olika! Jag tror inte att JAG kan förbättra den mer iallafall! Isåfall får jag måla om den helt och det tänker jag inte göra!

Jag vet inte om jag egentligen tycker att det passar med en lotusblomma på den tavlan, men om du går tillbaka till det blogginlägget där jag visade skadan (det blogginlägget som heter "Neeeeeeeeeeeeeej!!!) och scrollar ner till tredje bilden och tittar riktigt noga (klicka på bilden så kommer den upp i större format) så ser man nästan konturerna av en lotus i skadan - tycker jag iallafall! Så då målade jag dit en! Det var som att tavlan visade mig hur den ville bli räddad! Ja, det får vara hur det vill med det för nu var det så här den blev!

Många sätter ju namn på sina tavlor - de ska tydligen heta nånting - och jag har supersvårt att komma på namn till mina tavlor! Men inte den här! Nä, namnet kom till mig "bara så där" och det kändes så självklart! Den heter *trumvirvel* "Psychedelic tranquility"! "Psykedelisk lugn" för er som inte pratar utrikiska. Jag tycker att namnet är perfekt för den här tavlan för den har ett väldigt psykedeliskt mönster samtidigt som lotus står för lugn och det står ju verkligen i kontrast till varandra! Men det är väl precis så som livet självt!?! Mitt i det hektiska kaos som det ofta är i det här livet får man försöka hitta sin egen lugna oas för att balansera sin tillvaro. Nånting sånt!

Men nu; nu har jag ett blogginlägg till på gång om nånting heeelt annat! Två blogginlägg på samma dag - det händer inte ofta! Men idag händer det! Håll utkik för det kommer snart!

Anneli.

Inga kommentarer: