lördag 18 juli 2020

Jordgubbar och smultron

På gräsmattan utanför Da House står två krukor och en zinkhink med jordgubbsplantor och smultron. Idag när jag skulle gå ut och vattna blommorna i Da House möttes jag av detta:
Jag har inte kollat på dem på några dagar så jag hade ingen aning om att det fanns mogna bär där! Det var ju en trevlig - och god - överraskning! 😋

I den första krukan var det inte så många jordgubbar, men en var mogen och slank snabbt ner i min mage efter att jag tagit några foton!
Smultron var det desto fler av:
7 stycken var mogna och ligger förstås även de i min mage!

I zinkhinken var det lite fler jordgubbar än i krukan:
3 stycken var mogna och gissa vart de tog vägen!?! 😉 Om du gissade i min mage så gissade du rätt!

Tänk vilken ynnest att ha egna bär och sekunden efter man plockat av dem från plantan stoppa dem i munnen! Mmmm...!
Jag är verkligen lyckligt lottad! ♥

Anneli.

Inga kommentarer: