fredag 24 juli 2020

JAG FICK CELLER!!!

Oj, oj, oj... Många tavlor blir det och många foton som jag vill visa dig blir det också! Nu har jag varit i lokalen 2 dagar på raken; först i onsdags; då var det bara Katta och jag där, och sen igår och då var både Kattis och Carina med oss igen! Nu är jag ganska trött och känner att jag behöver vila upp mig några dagar innan jag åker ner till lokalen igen! Men det är ju så roligt med Fluid art så jag smyglängtar redan!!! ♥

I onsdags sa Katta att det fanns en överraskning till mig i lokalen och jag förstod att hon menade paketet som vi beställde från en grossist på internet! I det paketet fanns förutom några olika akrylfärger och glitter även det jag så länge längtat efter att få testa, nämligen Floetrol!
Floetrol är ett målningshjälpmedel (heter det så?) som dels gör att färgen torkar lite långsammare för att ev penseldrag ska flyta ut och elimineras men också för att kunna få till såna där "celler" som många som håller på med Fluid art så gärna vill få till i sina målningar och jag är inget undantag från det! Så naturligtvis blandade genast jag ihop nya färger med Floetrol och gjorde en ny tavla:
Och, jo då! Lite celler blev det! Men inte särskilt mycket och ganska små...
Men ser du hästen snett upp till höger? Man behöver eventuellt lite fantasi för att se den...

Katta gjorde också en tavla med Floetrol iblandat men utöver det hade hon även i lim(!) och det visade sig ge större celler:
Både lite större och lite fler faktiskt!

Kommer du ihåg i förra blogginlägget att jag hade gjort en halv tavla? Ja, jag hade bara grundmålat på en kanvas och skulle låta det torka innan jag gjorde resten. I onsdags gjorde jag resten! Och så här blev den:
Liiite annorlunda mot mina andra tavlor eller vad säger du!?! Ja man får ju variera sig! 😉

Igår när jag kom ner till lokalen var Katta, Kattis och Carina redan i full gång! (De är liiite mer morgonpigga än vad jag är...! 😪 ) Men jag skyndade mig att blanda färger och fixa till en kanvas och sen var jag också i full fart med pouringen!
Denna gång blandade jag också både Floetrol och lim i mina färger och vad hände? JAG FICK CELLER!!! 😊 Ja men kolla här:
 Celler!!!
 Mera celler!!!
Och ännu mera celler!!!

Förutom att jag äntligen fick celler på mina tavlor så tycker jag att de blev himla fina alla tre (om jag får säga det själv)! Jag är iallafall väldigt nöjd! 😌

Men vad gjorde brudarna då? Ja inte satt de och latade sig, det kan jag då säga utan att ljuga!
Carina gjorde dessa:

Egentligen gjorde hon 3 tavlor, men en blev hon inte nöjd med så hon skrapade av färgen och började om.

Kattis satt verkligen inte på latsidan: hon gjorde hela 4 tavlor:



Som vanligt får man välja själv vad som är upp och ner på tavlorna! Jag har bara fotat dem som de låg!

Katta var inte direkt lat hon heller! Hon höll på med sin tredje när jag åkte hem så den fick jag inget kort på! Men dessa två var iallafall färdiga:


Här är hon i full färd med att färdigställa tavlan på bilden här ovan:
Nu ska jag inte "plåga" dig med fler foton i det här blogginlägget! 😉 Men var så säker att det kommer dyka upp många fler foton på Fluid art-tavlor här på min blogg framöver! 😌

You've been warned! 😛

Anneli.

Inga kommentarer: