onsdag 15 juli 2020

Tredje gången gillt?

"Three is a charm" sägs det ju och vi får hoppas att det stämmer för nu har Katta målat om sitt stora trähjärta för tredje gången! 😛

Igår träffades Katta och jag i lokalen för att roa oss med färg och kanvas igen! Vi KAN inte låta bli! Fluid art är ju så roooligt!

När jag kom vid 14-snåret var Katta redan i full gång med nämnda hjärta och så här blev det när det var klart:
Jag måste erkänna att nu blev det ännu snyggare! Så låt oss hoppas att Katta äntligen blev nöjd med hjärtat nu! Men det visar sig... 😉

Katta hann även med att göra en tavla på kanvas och den blev så här:
Jag ber om ursäkt för att fotot är taget i så konstig vinkel men det är de där jäkla lysrören i taket... Jag försöker att få med så lite blänk som möjligt.

Moving on: jag hann också med att göra två tavlor trots att jag låg efter redan från start. Men ibland är jag snabb! 😜 Så här blev den första:
Eller om det möjligtvis var så här den blev:
Jag kan inte bestämma mig för vad som ska vara upp och vad som ska vara ner... Eller kanske ska den vara på sidan..? Men isåfall vilken?? Skriv gärna en kommentar och säg vad DU tycker!
Förresten så är jag inte så nöjd med mittenpartiet så kanske, kanske målar jag om den... Vi får se när jag kommer till lokalen igen och får se den torkad.

Den andra tavlan jag gjorde igår blev så här:
Jag tyckte inte jag fick ett foto som riktigt gjorde den rättvisa, för man ser inte skimret så bra som det var i verkligheten... Men det kanske man ändå inte gör när den torkat..? Ja, ja. Time will tell!

Hur det än är med tavlor som man tycker blev misslyckade eller inte tillräckligt bra: man lär sig alltid nånting nytt! T ex på min första tavla här ovan - den som jag inte är nöjd med mittenpartiet på - där tror jag att jag vet vad jag inte skulle ha gjort, så nästa gång jag använder mig av samma teknik kommer jag att göra lite annorlunda! Det är svårt att förklara hur så här i skrift, speciellt när man inte vill att blogginlägget ska kännas som 14 kilometer långt, men kanske, kanske att det kan bli en video så småningom på tekniken jag använde när jag gjorde den tavlan - minus det som gjorde att jag inte blev nöjd med mittdelen.
Den som lever - och läser min blogg - får se! 😁

Anneli.

Inga kommentarer: