fredag 17 juli 2020

Jag har inte misslyckats! Jag lyckades bara inte...

Hahaha! Det där kan ju låta som ett motsägelsefullt påstående, men är det verkligen det?
Jag tänker så här: Varje "misslyckande" är ju ett gyllene tillfälle att lära sig från det som gick fel/inte blev som man ville så att man förhoppningsvis inte gör om just det "misstaget" igen!

Igår t ex var jag med Katta i lokalen för att tillverka flera konstverk. Som vanligt hade vi jättetrevligt med tjejsnack och fika mitt bland färger och kanvasdukar.
Jag hade beslutat mig för att måla om de två tavlorna jag gjorde förra gången (se förra blogginlägget) och skred till verket med den ena. Jag hade en idé jag ville testa och började med att hälla på färg som täckte hela duken och sen skulle det få torka medan jag började fixa en liten kanvas som jag hade en annan idé om vad jag ville göra med.

Efter en stund såg Katta att tavlan jag hade grundmålat hade börjat krackelera! 😱 Åh nej! What to do, what to do? Jo det var bara att tvätta av all färg! Och det gjorde jag från den andra tavlan jag skulle måla över också.

Jag ska bespara dig alla detaljer, men så mycket kan jag avslöja som att under eftermiddagen/kvällen gjorde jag 3 (TRE!) tavlor som alla blev totalt misslyckade och jag tvättade bort färgen från dem alla! Så nu står de och torkar i väntan på att jag ska åka ner till lokalen och göra nya försök. Och när jag gör det så har jag nu lärt mig några saker som jag INTE ska göra! Erfarenhet heter det - inte misslyckande! 😌

Men... Nu du! Nu har jag nya grejer på gång, för med posten idag kom nämligen dessa:
What? kanske du utbrister! VAD är det där?
Jo ser du, det är 6 meter kulkedja som jag ska kapa i bitar och använda för att skapa nya effekter på mina tavlor! Käre Maken beställde dem åt mig i onsdags och idag damp de ner i brevlådan!
Så nu kommer det bli nya spännande experiment framöver! Man använder kulkedjorna ungefär på samma vis som jag gör med garn för att få till såna där "vippor". Men effekten blir lite annorlunda.

Självklart kommer det att komma bildbevis på mina experiment med kulkedjor och det är här du kommer att se det! Så håll utkik här på bloggen, för man vet aldrig när det dyker upp!
Om du prenumererar på blogginläggen så får du dem till din mail och riskerar inte att missa nåt!

Välkommen tillbaka!

Anneli.

Inga kommentarer: