måndag 13 juli 2020

Flyga solo typ...

Sen jag klantade mig med min favorittavla + spelade in en actionrulle på färg som glider runt på en kanvas 😉 i onsdags (se förra blogginlägget) har jag gjort några tavlor till - jag har bara inte hunnit blogga om det!

I fredags var jag i lokalen med Katta och gjorde denna tavla:
Inte helt fel om nån frågar vad jag tycker!

Katta gjorde om hjärtat hon målade i onsdags:
Det blev snyggare nu tycker jag! Den var lite murrigt rödaktig förut (som du också kan se långt ner i förra blogginlägget).

I fredags fick jag också nyckeln till lokalen, för Katta och hennes bättre hälft skulle åka bort över helgen och Katta sa att om jag ville åka och måla själv så var det bara att göra det! Tackar tackar, tackar tackar (som David Sundin säger på TV-programmet "Bäst i test")! 😄
Kortet här ovan tog jag efter att Katta hade åkt hem.

I lördags skulle Käre Maken hem till sin mamma för att hjälpa henne med nåt så då passade jag på att få skjuts till lokalen. Väl där satt jag och pillade med tavlan jag klantade mig med för att försöka förbättra den och så plockade jag undan lite, tvättade penslar som stått i en mugg med vatten för att inte torka och förberedda två kanvasdukar till nästa gång. Och sen kom Käre Maken och hämtade mig!

"Nästa gång" blev idag och det är första gången jag har gjort tavlor helt själv! Ingen Katta där som kunde tala om ifall färgen hade lagom konsistens eller ge mig tips om hur jag kunde göra! Det var som att flyga solo för första gången! 😛 Meeen det gick ganska bra! Jag experimenterade lite där för mig själv; jag hade nämligen sett en video på youtube där hon som gjort videon testade att ha lite diskmedel i färgerna för att det skulle bli "celler" som det kallas. Hon lyckades ganska bra! Så då ville jag också testa! Det gick väl så där... Jag fick ytte-pytte små celler... men skillnaden var att hon på videon hade nåt som heter "floetrol" inblandat i färgerna och nåt sånt har vi inte i lokalen. Än iallafall. Men jag hänger inte läpp för det! Jag är ganska nöjd med mina tavlor ändå! Så här blev den första:
Den vart väl så där... Men jag duttade på guldglitter på den för att göra den lite intressantare. 

Och så här blev min andra:
Den här är jag faktiskt riktigt nöjd med! 😌

Nu ligger de på tork i lokalen och imorgon ska Katta och jag träffas där och fortsätta våra äventyr med färg och kanvas! Och Katta har handlat massor med olika grejer till oss så det kommer att bli rena julafton att packa upp allt! Tjohoo! 😎

Anneli den förväntansfulla!

PS. Tavlan som jag klantade till det med tror jag att jag har pillat klart med och foto på den kommer när jag vet att jag inte kan förbättra den nåt mer! Jag ska kolla på den imorgon och är jag nöjd så fotar jag den och lägger ut här i nästa blogginlägg! DS.

Inga kommentarer: