torsdag 9 juli 2020

Neeeeeeeeeeeeeej!!!

Åh nej! Jag har klantat mig!! När jag tänker på det så får jag liksom en knut i magen och nästan mår lite fysiskt illa! Hur kunde jag vara så klantig, så dum??? Ååååååh...! 😢 Jag har till och med sovit superdåligt i natt för i mitt huvud har jag gång efter gång gått igenom vad som hände och vad jag borde gjort istället. Suck!
Du undrar förstås vad jag talar om. Jo den här:
JAG HAR SABBAT DEN!!!!! 😭 Ja men ser du inte? Mitt på tavlan är det som en fläck!

När Käre Maken och jag kom till Kattas lokal igår så var det första jag gjorde att kolla de Fluid art-tavlor jag gjorde i måndags. När jag inspekterade tavlan på bilden här ovan tyckte jag att den såg lite konstig ut på mitten och dum som jag var petade jag på den... och färgen hade inte torkat i mitten!! Min favorittavla!! Snyft.
Jag försökte fixa till den, men lyckades inget vidare...
Nu blev det bara ett ännu större område som blev förstört! 😞 Ja det var inte så mycket annat att göra så jag la tavlan åt sidan och började på en ny. Jag visar den lite längre ner i detta blogginlägg, men först vill jag berätta vad med hände med just denna tavla!

Jo ser du! Käre Maken och jag åkte hem, lagade mat, käkade, satte på TV:n och slog oss ner i soffan i vardagsrummet och jag satte på datorn och kollade lite på youtube typ parallellt så där som jag ofta gör. Men jag kunde inte släppa min fadäs med tavlan. 
Rätt som det var så fick jag en snilleblixt! Katta hade lånat mig nyckeln till lokalen när vi var där så jag skyndade mig ut till bilen, tog med mig nyckeln och åkte tillbaka dit!

Snilleblixten jag fick var att göra en "balloon kiss" på skadan för att liksom få det att se ut som att det var meningen att det skulle se ut så där, så väl i lokalen skred jag till verket! Det skulle jag nog inte gjort... Alltså; det HADE kunnat bli bra, men: Jag har sett en video där han som spelade in den gjorde massa "ballong-kyssar" över hela sin tavla och han tryckte ballongen riktigt hårt mot kanvasen. Så med det i minne "råkade" jag också trycka på ballongen rätt hårt. Det skulle jag inte ha gjort...
Om vi säger så här: det gjorde inte saken bättre...
Suck... Men vi får se hur den ser ut när den torkat. Jag har ett ess till i rockärmen, men jag ska klura lite till på det så får jag återkomma om jag testar det jag tänker på.

In the mean time så kan ni får se lite andra foton! T ex detta på den nya tavlan jag gjorde igår:
Jag kan inte påstå att jag blev så himla nöjd med den... Men som vanligt behöver man se sina alster när de torkat för att avgöra om det är nåt att spara eller om man ska måla över dem.

Förresten: Käre Maken videofilmade medan jag gjorde den! Vill du se? Ja men Ok då! Här kommer den!
Det här var första gången Käre Maken videofilmade med min mobil och han visste inte riktigt hur han skulle göra, så videon blev som den blev. Men han kommer säkert få träna mer på det framöver så det blir nog bättre och bättre!

Här kommer det förresten bildbevis på att Käre Maken också var med och kladdade med färger - även om han gör det på sitt eget lilla vis:
Tyvärr tog jag inget separat kort på hans tavla, men den är iallafall inte klar än så jag väntar väl med fotobevis till han känner sig färdig med den!

Vad gjorde Katta då? Jo först satt hon mest och fipplade med sin mobil...
Men efter ett tag kom hon igång och detta är vad hon åstadkom: 
Asläcker om nån frågar vad jag tycker!

Sen gjorde hon denna:
Inte lika snygg i mina ögon, men rätt läcker ändå! Båda är målade på trä så det funkar också!

Sist i detta blogginlägg kommer en bonusvideo! Inte på några målningar, utan på våra snart 3 veckor gamla kattungar som jag filmade alldeles nyss! Håll till godo!
Och med det säger jag over and out för denna gång!

Anneli.

Inga kommentarer: