onsdag 29 juli 2020

Jag gör som loppan!

Som av en händelse så kallades jag för Loppan i tonåren! Men det är inte det jag syftar på i titeln till dagens blogginlägg! Nä, jag syftar på talesättet "jag gör som loppan - lever på hoppet"!

Och vad jag menar med det i just detta fallet är att jag fortsätter köpa på mig böcker fast jag efter jag brände ut mig för typ 6 år sen inte orkar läsa längre! Ja men jag ääälskar ju att läsa! Och jag saknar det så fruktansvärt! Så jag fortsätter köpa på mig böcker - om än mycket färre än förr - och lever på hoppet om att jag en dag ska orka läsa igen!

Förra veckan gick jag med i bokklubben "Livsenergi" (igen...) och som ny medlem får man köpa 2 böcker för endast 18 kr styck (+ frakt). Det erbjudandet kunde jag inte motstå, för Livsenergi har Anthony Williams böcker. Du vet; Anthony William - The Medical Medium!
Jag försöker ju anamma hans kostråd så gott jag kan för jag är övertygad om att han sitter inne med svaren, och nu kunde man välja boken "Sellerijuice" bland välkomstböckerna! Och det gjorde jag!
Villkoret för att få köpa två böcker för 18 kr/st är att man inom ett år köper en bok till fullpris, så jag hoppas att hans nästa bok "Cleanse to heal" hinner komma ut på svenska inom den tiden, för den boken vill jag verkligen ha i min ägo!

Men två böcker var det ju! Den andra boken jag köpte är denna:
Gregg Braden är en spännande författare och föreläsare som djupdykt i livets existentiella frågor! Den här boken tror jag har lite samma budskap som min favoritforskare Bruce Liptons bok "Tro, dogmer och biologi" det vill säga att vad vi tror/våra övertygelser och våra tankar är långt mer kraftfulla än vi fått lära oss och sånt intresserar mig väldigt mycket! Jag hoppas att jag orkar läsa den här boken snart! Jag ska försöka iallafall.

Om du undrar varför jag inte orkar läsa efter jag gick in i väggen så har jag väl inget bra svar på det mer än att min hjärna inte orkar processa alla bokstäver och ord mer än korta stunder i taget. Efter en stunds läsning fattar jag inte vad jag läser utan får läsa om samma mening flera gånger innan jag förstår vad det är jag läser! Det är skitjobbigt på ren svenska! Jag som är van att sluka en bok i veckan kan numera bara läsa ett par sidor i taget på sin höjd! Sååå frustrerande! Men jag kallades inte för Loppan för inte! Hoppet har jag kvar! Hoppet om att bli så frisk och klar i skallen så jag orkar mer av allt jag vill - bland annat läsa böcker!

Det är konstigt... Jag orkar inte läsa (så mycket i taget), men jag orkar skriva! Skriva är också nåt jag älskar att göra! Fast jag skriver inte lika fort som förut och jag tappar lätt tråden om jag blir störd. Men skriva går iallafall mycket bättre än att läsa! Alltid nåt! 😌

Anneli.

PS. För ganska precis 3 år sen recenserade jag Anthony Williams första bok "Medial Läkning" och den recensionen kan du läsa HÄR. Jag har ju tänkt att recensera alla Anthonys böcker... men när jag ska orka ta mig igenom dem alla... ja, det har jag ingen aning om! Viljan finns, men... Vi får helt enkelt se hur det blir med det! DS.

Inga kommentarer: