fredag 31 juli 2020

Det här får jag träna mer på!

Igår var det dags igen: Fluid art i Kattas lokal! ♥
Det blev bara två små tavlor gjorda (12 X 18 cm) för vi satt mest och pratade...
Katta satt och pillade med tavlan jag visade i förra blogginlägget; den där jag skrev att hon inte var färdig med den än, men hon blev inte färdig nu heller så inget foto på den blev taget.

Jag tänkte att jag skulle testa kulkedjorna lite mer så jag kapade den långa kedjan så jag fick 10 mindre kedjebitar (och det är fortfarande mycket kedja kvar på den långa biten). Jag trodde att jag hade tagit kort på dem, men det hade jag tyvärr bara inbillat mig..! Så går det när man bara sitter och snackar!

Iallafall: två små tavlor och så här blev de:
Det var inte riktigt det jag hade i huvudet när jag satt och kapade kulkedjan i mindre bitar... så det här kan jag förbättra! Övning ger färdighet - hoppas jag!
Men kul var det! Och ganska pilligt!

Så här ser de ut i närbild:
 Som sagt: den här tekniken går att fila på!
Det är med att använda kulkedjor är faktiskt svårare än det ser ut. Det var nån i en video på youtube jag såg som sa det och jag tänkte "hur svårt kan det va", men det var det... Jaja... På't igen bara!
Och hur det går lär du få se i ett annat blogginlägg en annan gång!

Anneli.

Inga kommentarer: