tisdag 4 augusti 2020

Det tar sig, det tar sig!

Jag får väl börja med att be om ursäkt... 😉 men här kommer ännu ett blogginlägg om Fluid art och de tavlor vi skapar nere i Kattas lokal!
Faaast... som du förstår på den blinkande smileyn så ber jag inte riktigt om ursäkt... för det här är min blogg som jag skriver vad jag vill på och det är högst frivilligt att läsa den!
"Det hjärtat är fullt av talar munnen" och faktum är att jag ser på statistiken att jag har fler läsare när jag skriver om och visar tavlor än när jag t ex visar hur det växer i min lilla trädgårdstäppa! Så många av mina läsare verkar ändå gilla att följa med på mina upptåg med akrylfärg och kanvas!

Så varför dra på det, för nu har jag fler tavlor att visa!
Igår samlades vi "målaramigos" igen och kladdade av hjärtans lust! Jag ville ju träna på sån där "chain pull" som det kallas när man använder kulkedjorna för att skapa effekter med, men det gjorde jag bara på sista tavlan, för jag hade en annan idé jag ville testa först: en "pour and blow", d v s man häller på färgen och blåser ut den - med eller utan ett sugrör! Så här blev den första:
Jag blåste med ett sugrör.

Den andra tavlan gjorde jag efter en dröm jag hade. I drömmen blev tavlan jättesnygg, så jag var ju bara tvungen att testa om jag kunde återskapa drömmens tavla! Det kunde jag inte... Men den blev inte så tokig iallafall:
Det ska bli spännande att se den när den torkat, för dels gör detta foto inte tavlan rättvisa tycker jag och dels så förändras de ju lite när de torkar.

Ja, och så var det den sista då! Den jag tränade på att göra en chain pull på! Den blev så här:
Det tar sig! Den här blev betydligt bättre än de två jag gjorde förra gången! De två finns förresten inte längre för jag tvättade av färgen igår och ska måla nåt nytt på dem!

Vad gjorde resten av gänget då? Jo, Carina gjorde dessa två:


Och Kattis gjorde dessa tre:



 Och Katta gjorde de här tre:



Ok. Det här var allt för denna gång! Förutom en sak:
För dig som inte sett min nya blogg än så kan jag berätta att jag startat en ny blogg som heter "Fantasy Art Gallery by Anneli" (< Klicka där!) där jag har börjat lägga ut mina tavlor som jag ska sälja och det är där du kan se hur mina tavlor ser ut när de har torkat! Så även om du inte vill köpa nån tavla så kanske du vill se slutresultatet eftersom jag alltid lägger ut de rykande färska och fortfarande våta tavlorna här? Isåfall är det bara att gå in på nya bloggen för att se de färdiga tavlorna!
Och som vanligt så går det att prenumerera på blogginläggen så missar du inte när jag lägger ut nya tavlor!

Anneli.

Inga kommentarer: