lördag 6 maj 2023

Det tar sig i sakta mak.

Som utlovat kommer här fortsättningen på vår köksrenovering - i ord och i bild!

Var var vi nu nånstans... Jo, kaos och katastrof - men nu i något mindre omfattning. Med betoning på något mindre... Men man får vara glad åt varje litet steg mot ordning och reda!

På de kommande fotona har det mesta av köket kommit på plats. Utom det som fattas... en av dörrarna till våra två skafferier t.ex. Och diskhoarna är inte ditsatta heller (först måste det sågas upp hål för dem). 

På bilden här under ser man köket från andra hållet så att man ser in mot matrummet: 
Här ser du att det fattas ytterligare en skåpdörr... och du ser också vår stora köksö! En sån har jag drömt om att få en dag och nu har jag det! 😊

Här kommer en bild på matrummet! Jag är väldigt nöjd med hur det blev! Vi har massor av förvaring och plats för matbord och fyra stolar framför fönstret! 

Men även här fattas det en skåpdörr...
Vad som inte syns på bilden är att det till vänster om mig finns ett högskåp - typ skafferi och till höger om mig finns det två likadana skåp! Jag sa ju att det finns gott om utrymme i det nya köket! 😃

Sen kom det två hantverkare som satte dit bänkskivorna i matrummet och köket: 

Innan bänkskivan på diskbänken kunde läggas dit så skulle det ju sågas upp hål för hoarna och det såg den här killen till att det blev gjort: 
Och så kom då hoarna dit och sen också bänkskivan - exakt måttanpassad på förhand: 
Så här skulle det stå orört i 24 timmar och som du ser: fortfarande ingen köksblandare och inget vatten!

Här är köksön med bänkskivan ovanpå: 

Jag vet inte hur väl det syns på bilden men bänkskivorna ska se ut som marmor men är i nåt slags keramiskt material. Hårt, kallt och lättskött! 

I matrummet ligger en likadan bänkskiva på underskåpen: 

När Käre Maken och jag planerade det nya köket och matrummet så ville vi att kök och matrum skulle vara enhetliga och "passa ihop" och det tycker jag att vi verkligen har lyckats med! Det liksom flyter väldigt bra mellan kök och matrum! Vi är faktiskt supernöjda - förutom den här "lilla" detaljen att det fattades skåpluckor som gjorde att det blivit så vansinnigt försenat! 

Det här får bli allt för idag men jag lovar att återkomma med fler foton när köket är helt färdigt - när det nu blir... 
Men innan dess så har jag lite annat jag tänkt att skriva om och visa! Välkommen tillbaka!

Anneli.

Inga kommentarer: