söndag 27 november 2022

1:a Advent 2022

Tänk att vi redan gått in i adventstider! Det är 1:a advent idag!

Idag fick jag hjälp av Käre Maken att hänga upp adventsstjärnor i Da House; en i sovrummet och en i köket! Och så tände jag det första ljuset i... ja, vad ska man kalla det för..? Det är ju egentligen ingen adventsljusstake men den har 4 ljushållare...  Så här ser den ut iallafall så får du väl kalla den vad du vill! 

Jag fick den här av min kompis Katta för ett par år sen. ♥ 

Här inne i vårt just nu extremt stökiga hus satte Käre Maken upp ett par adventsstjärnor även här + ett par 7-armade elektriska ljusstakar. De ser lite malplacerade ut mitt i stöket men det får vara så just nu för vi håller på att röja och sortera här hemma så nån julstädning är det inte tu tal om i det Sjögrenska residenset!
Det här kommer antagligen att bli den stökigaste julen någonsin misstänker jag för ju mer vi röjer desto stökigare verkar det bli! Dessutom är jag ju min morfar skrothandlarens dotter-dotter och har svårt att slänga grejer... Jag kopplar ihop minnen och känslor med saker vilket gör det väldigt svårt att släppa taget om dem. Dessutom tycker jag att det är en dödssynd - eller borde iallafall vara - att slänga grejer som är fullt användbara! Ge bort eller sälja går bra. Om jag bara kan släppa taget om dem...

Vi skulle faktiskt ha varit med på en loppis förra helgen men den blev inställd så grejerna vi tänkt att sälja där står kvar här hemma. Och på den vägen är det...
Men det får vara så här i år! Det kommer förmodligen inte hem några barn till jul iallafall och då känns det viktigare att fortsätta röja än att ha julfint. Det kommer fler jular!

Nu får du ha en fortsatt fin advent så ses vi när vi ses!

Anneli.

Inga kommentarer: