lördag 23 april 2022

Vägen framåt

Imorgon är det en vecka sen jag kom hem från sjukhuset. Trots att jag avskyr att vara på sjukhus så ser jag med tacksamhet tillbaka på de 5 dygnen. Även om de famlade lite för att hitta vad som felas mig så fick jag tillslut den diagnos som förklarar allt! Men vem hade trott att den var Hypertyreos? Hade läkaren sagt Hypotyreos hade det varit logiskt men hyper? De som har det brukar ju vara trådsmala och det är ju det sista man kan säga om mig! Min kropp fattar visst inte att den ska vara smal! 😉 
Jag är iallafall liiite lydig och tar betablockerarna som tvinga hjärtat att slå normalt och jag tar även de vätskedrivande tabletterna (och får springa på toa stup i kvarten) som jag fick ordinerade men... den där läskiga medicinen mot just sköldkörteln och Hypertyreosen tar jag inte! Jag kanske borde... men nä. Jag vill prova naturliga metoder först! 
Medical Medium/Anthony William är nån jag litar på och just nu försöker jag läsa hans bok om sköldkörteln nämligen denna: 

Det är jobbigt att läsa för mig när jag är så trött och slut så det går långsamt... Nåt annat som går långsamt är att äta sig frisk så nåt annat måste göras parallellt! Och det är på gång! 😌 Fortsätt läs!

För 3 dagar sen jag var äntligen hos Homeopaten jag bokade tid hos flera veckor innan jag hamnade på lasarettet. Väl där ställde Renée Rubin Bauer som hon heter, massor av frågor om mig som person. Inom Homeopatin är det även viktigt att ta hänsyn till personligheten hos den som ska behandlas! När hon sammanställt alla mina svar skulle hon återkomma med vad hon rekommenderar för medel till mig. Det gjorde hon redan igår! Så idag ska Käre Maken åka till henne och hämta det (jag måste stanna hemma och pinka... det blir en jäkla fart med de urindrivande tabletterna)! 😁
Jag minns inte vad medlet hette som jag ska få men det skulle iallafall lugna ner hormonproduktionen vilket är precis det som måste göras! Renée sa att just det medlet hon hade hemma var det egentligen för låg potens på (ja, det kallas så inom Homeopatin) men tyckte ändå att jag kunde börja med det tills hon hunnit beställa det med rätt potens. 
Jag tyckte det var rätt bra att det var så låg potens (D6) för det är ett akutmedel och jag behöver ju få ner hormonnivåerna snabbt! Så nu håller jag tummar och tår att hon hittat rätt medel och att det hjälper snabbt! Fast... det här med att läka naturligt är typ aldrig snabbt... det går ju inte att jämföra med syntetiska läkemedel som inte tar hand om grundorsaken utan bara dövar symptomen! Men förhoppningsvis är det här medlet tillräckligt snabbt för att vid nästa blodprov visa att hormonnivåerna har sjunkit tillräckligt för att läkaren ska vara nöjd.

Igår var jag hos Jennifer på Juicy Healing och fick en mycket välbehövlig lymfmassage! 😌 Hon kände på min kropp att den blivit "sladdrigare" d v s att det har börjat försvinna vätska ur den! Det var ju bra! Det blev ju ett "kvitto" på att nånting funkar! Och på måndag ska jag dit igen! 😊

Ja ungefär så ser mina planer för tillfrisknande ut i dagsläget. 
Nu ska jag ut i köket och göra mig en "Thyroid Healing Smootie" - recept från boken här ovan!
Det ska bli spännande det här! Jag lovar att uppdatera dig på hur det går - på en blogg nära dig! 😏

Anneli.

Inga kommentarer: