måndag 18 maj 2020

En kak-knyckarförbrytare!

Precis som jag hade planerat för helgen så har jag skrivit ett "manus" för vad jag ska säga på Käre Svärfars begravning, bakat lite till minnesstunden efteråt, städat och med hjälp av Käre Maken och Käre Sonen ställt möblerna på plats ute i Da House! Igår kväll när vi var färdiga var jag heeelt slut!

Jag har inte bakat färdigt än, men det här bakade jag i lördags:
Skurna havrekakor! Men kolla! Det är en kak-knyckarförbrytare som varit framme och käkat upp kakorna från alla fyra hörnen! 😱 😜
Men som tur är så märks inte det nu när jag lagt alla havrekakorna i en kakburk! 😉

Förutom havrekakor så bakade jag bullar också, och tro't den som vill, men en bull-knyckarförbrytare har varit framme och tagit ett par stycken här också! 😲
Meeen... jag råkar veta vilka de här knyckarförbrytarna är! Det är förstås jag som käkat upp de fyra hörnkakorna och Käre Sonen som fick två av bullarna. 😊 Ja, man måste ju kolla om det är godkänt för att bjuda på! 👍
Bullarna blev inte så vackra precis för degen var superkladdig och knappt hanterbar! Men det är så man får såna där goda, fluffiga bullar; genom att snåla på mjölet! Och jag har hellre goda bullar än estetiskt snygga! Jag tror att Käre Sonen håller med för inte ett enda klagomål fick jag på bullarna! 😋 Jo det skulle vara att de var för små då möjligtvis, för han fick de två bullarna som var minst. Men nu ligger de resterande 18 bullarna i frysen i väntan på gästerna.

Det jag har kvar att göra är att printa ut programbladen för begravningen + manuset till det jag ska säga och Käre Makens tal som han ska (försöka) hålla. Sen har jag bestämt mig för att baka Chocolate Chip Cookies också och så den där rabarber- och jordgubbspajen som Kära Svärmor bad mig baka. Men det orka jag inte nu! Nu ska jag försöka ta mig ut i köket och laga mig lite mat istället!

Och precis som jag hade kommit så här långt och skulle posta detta blogginlägg så försvann vårt internet! Så jag gick ut i köket och lagade mat och när internet inte kommit tillbaka efter jag ätit färdigt så gick jag faktiskt ut i Da House och bakade de där Chocolate Chip Cookisarna! Så nu är det en sak mindre att göra! 😌

Anneli.

Inga kommentarer: