lördag 30 maj 2020

Bland humlor och fågelkvitter!

Idag mår jag mycket bättre och fick till och med så mycket energi att jag bar ut alla mina tomat- och paprikaplantor på gräsmattan och planterade om dem! 
Det är ju även hög tid att börja härda dem så att jag kan plantera ut dem så fort risken för frost är över. Så nu står de kvar därute och kommer inte tas in igen förrän straxt innan solen går ner!

Förra odlingssäsongen filmade jag ju en del så du skulle få se och höra hur det gick med allt och det tänkte jag försöka göra även i år! Med början IDAG! 😎

Och här kommer den: årets första videouppdatering; den första delen av den rafflande följetongen om hur det går med mina odlingar! Varsågod!
Jag glömde att säga det på videon, men jag har planterat alla plantorna så djupt jag har kunnat eftersom det då växer nya rötter på stammen som gör att plantan kan suga upp mer näring ur jorden vilket förhoppningsvis resulterar i en friskare planta och större skörd. Men det är därför de ser så himla små ut! Jag ville bara säga det... 😛

Och så ska jag kanske förklara lite mer ingående vad jag menade på slutet av videon med jorden jag odlade i förra året! Jag provade ju två sorters jord: den jag visar på videon och som jag kommer att använda i år och en tomat- och paprikajord. Jag ville ju se om det var nån av jordarna som verkade bättre än den andra, men nej! Jag märkte ingen som helst skillnad! Och eftersom tomat- och paprikajorden var dyrare så skippar jag den i år och kommer bara använda grönsaksjorden. 

Fortsättning följer...

Anneli.

Inga kommentarer: