fredag 13 november 2015

Fredagen den 13:de

Oj va det går långt mellan varven när jag skriver här på bloggen...! Sorry about that! Men jag orkar helt enkelt inte vara så aktiv som jag skulle vilja med denna förbenade utbrändhet och allt vad det innebär!
Förhoppningsvis ska det väl bli bättre framöver, fast det har jag ju tänkt länge nu... Men nu har det hänt grejer som borde - åtminstone så småningom - gör att jag får lite mer energi! Nämligen: för 2 månader sen blev jag återigen helt sjukskriven - denna gång året ut. Den 5 november fick jag besked att jag kommer att bli "sjukpensionär", och den 1 december träder det i kraft! Så nu behöver jag aldrig mer pressa mig för att orka gå till jobbet! Jag kan knappt fatta det... och det känns väldigt dubbelt... men jag inser äntligen att jag måste få sätta mig själv och min hälsa i första rummet! Det var verkligen på tiden!

Idag är det fredagen den 13:de. De skrockfulla tror att det är en olycksdag, men inte jag! :o) Nä, jag tror snarare att det är en lyckodag! Jajjamensan, för det har kommit ett paket till mig och yngste sonen, bland annat innehållande dessa:
Det kanske inte ser så ut vid första anblicken, men det är två adventskalendrar! :o)
Chokladkalendern är till sonen och förpackningen med tépåsar i 24 olika smaker är till mig! Både chokladkalendern och téet är ekologiska, vilket känns riktigt bra! Vad som däremot inte känns lika bra är priset på chokladkalendern... Den kostade 79 kronor på webshopen Bodystore. (Både bilden och ordet Bodystore är länkar!) Men vad gör man inte för sitt barn och för att stödja långsiktigt hållbara grejer...! :P Tur iallafall att bara ett av fem barn bor hemma...!! :P

Men nu får det bli 1:a advent nån gång så jag får börja smaka téerna! Eller vänta lite... 1:a advent är 26 dagar före julafton, så jag får ge mig till tåls 2 dagar extra! Men det ska jag väl överleva! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: