torsdag 7 mars 2013

Jag går som på moln...

Jag kommer inte ihåg om jag har skrivit nåt på den här bloggen om att jag har nåt hjärtfel som jag tvingas äta mediciner för... men så är det i alla fall.
Igår var jag iväg till lasarettet här i Avesta till min hjärtläkare Jens, men jag ska inte dra hela den historien här, för jag skrev ganska utförligt om det igår på min blogg anneli-in-da-house. <- Högerklicka så kommer du till det inlägget i ett nytt fönster.
Här ska jag bara snabbt berätta att det såg mycket bra ut - "mot alla odds"!

Jag tänker att en hjärtpatiens förväntas bli sämre och sämre och tvingas öka dosen på medicinerna eller byta till nåt "kraftfullare" - men jag har nu bevisat att det även kan gå åt andra hållet! Jens såg väldigt förvånad ut när han kollade mitt hjärta med ultraljud och när jag berättade att jag har sänkt dosen på båda mina mediciner! Mitt hjärta har återhämtat sig otroligt bra och det märktes verkligen att det var någonting nytt för Jens! Hahaha! Jag skrattar för mig själv bara jag tänker på hur han såg ut när han undersökte mig..!! :P Förvånad.... som om han nästan inte trodde vad han såg och hörde..! :D Och jag... jag är så glad så jag nästan går som på moln!

Vad är då "tricket" med att bli bättre istället för sämre? Har medicinerna botat mig?
Nä, en sak är jag tämligen säker på: vanlig skolmedicin botar inte - de trycker ner symptomen! MEN, having said that så tror jag att det är så här: När jag började äta medicinerna så tvingades hjärtat att slå lugnt och regelbundet och i o m det så fick hjärtat lite av en semester och kunde börja reparera sig själv.
Sen tror jag också att när kroppen får rätt näring så kan den självläka! Och jag har ju ätit alla de där näringspreparaten jag skrev om den 1 februari, och ett av de där preparaten var ju just för hjärtat till och med!
Crataegus längst till vänster är det som stärker hjärtat.

En tredje sak som jag är övertygad om gör sitt till är att jag har bestämt mig för att ha ett friskt hjärta! Det, plus att jag försöker vara positiv och glad och se saker från den ljusa sidan tror jag är superviktigt!
Ja, det sägs ju att man kan skratta sig frisk...! Det ligger nog nåt i det!

En annan sak som är viktig för hälsan är att sova ordentligt! Och det är precis vad jag tänker göra!
Natti natti folkens!

Anneli.

Inga kommentarer: