onsdag 26 oktober 2022

Får jag presentera...

Jag vill börja det här blogginlägget med att tacka alla som kom med namnförslag till min Waldorfdocka som äntligen blev färdigsydd i torsdags (efter 41 år)! 

Jag fick in många fina namn till henne! Eller vad sägs om: Miss Li, Lili, Bellali, Emmali, Lillali, Walldali, Lindamari, Liselott, Lilianne, Dolli, Katelin, Lindali, Lisali, Finalina, Novali, Liv, Lina, Tuvali, Sagali, Linnèa och Linus-Ida! Själv funderade jag på Emmeli och Angelina.

Nu har jag "smakat" på vart och ett av namnen samtidigt som jag tittat på dockan för att se/känna om jag tycker att det är det hon ska heta och till slut kom jag fram till vilket av alla namn jag skulle välja! 

Får jag presentera: 

Katelin!

Det var faktiskt ett av Käre Makens namnförslag! Men det var inte därför jag valde just det namnet utan för att det liksom kändes rätt och för att min mamma hette Kate! 
Förutom att jag omedelbart tyckte om namnet Katelin så kändes det som att det var en liten hyllning till min mamma också. Det är 21 år sen hon dog och jag saknar henne! Så det känns lite fint att dockan får ett namn efter min mamma Kate! ♥

Än en gång ett stort tack för ert engagemang att hitta ett Li-namn till min docka! ♥ 

Anneli.

Inga kommentarer: