måndag 28 september 2020

Nya alster och en Cliffhanger

Föga förvånande så kommer här ett nytt blogginlägg där ämnet är Fluid art. "Det hjärtat är fullt av..." och allt det där... Men jag skrev ju i förrförra blogginlägget att jag kommer att skriva lite mer om hälsa (som ju bloggen från början var tänkt att handla om) och det kommer jag att göra i en nära framtid för jag har spännande saker på gång! Men just nu känner jag mig inte riktigt redo att dela med mig av vilka nya spännande hälsoäventyr jag snart ska ut på. Men snart... För rent hälsomässigt är jag gruvligt trött på att vara jag just nu!!! Men vi tar det i ett annat blogginlägg! (Oooh! Vilken Cliffhanger!! 😉) 

Nu vill jag visa dig de tavlor som Katta, Carina och jag lyckades åstadkomma igår! Jag ska bara säga först att kompisen Jennifer var med också, men som vanligt satt hon och färglade i sin vuxenmålarbok och det fick jag inget kort på. 
Men nu kommer bilderna på tavlorna!

Jag börjar med Carinas tavla (hon gjorde bara en): 

Snygg va!?! Den är inte riktigt torr än så den kommer att ljusna lite; ungefär så som runt kanterna där det hade torkat nästan helt. (Jag fotade tavlorna för ett par timmar sen, så de har torkat mindre än ett dygn).

Och så kommer här Kattas alster, det enda hon gjorde denna gång: 
Ja, jag kan ju inte gärna kalla det här för en tavla! Men fin blev den! 
Förutom att det på fotot blev två breda sträck uppe till höger! Jag vet inte varför det blev så när jag beskar bilden men hjärtat har inte de strecken i verkligheten iallafall! Och jag har inget annat foto på hjärtat och hinner inte gå ut till Da House och ta ett nytt kort för direkt jag postat detta blogginlägg behöver jag laga middag.

Jaja. Moving on. Då kommer här mina tavlor. 3 stycken blev det och här kommer första: 

Det här var den jag i förra blogginlägget skrev att jag skulle göra om. Det är en liten rackare på 12 X 18 cm och här hällde jag verkligen bara på färgerna! Kul och kladdigt!

Sen gjorde jag den här: 

Den är inte så stor den heller; 20 X 20 cm. 

Sist gjorde jag denna: 

Jag blev först inte alls nöjd med hur den blev: färgerna blandade liksom ihop sig så det nästan inte blev några kontraster på den. Men inspirerad av kompisen Helene (Se DETTA blogginlägg) droppade jag på guld- och blå färg och drog mönster med en trägrillpinne och så blev det så som du ser på bilden! Det gäller att ha fantasi! 😊 Jag tror att den här tavlan är 18 X 24 cm eller nåt liknande.

Men nu knorrar magen nåt alldeles kopiöst så det är bäst att gå ut till köket och påbörja matlagningen!
På återseende!

Anneli.

Inga kommentarer: