fredag 24 maj 2013

Muskelvärk: Hjälpen är nära!

Jag har skrivit om bikarbonat här på bloggen förut, men nu har jag gått och skaffat mig egen erfarenhet av det, mer än att dricka vatten med bikarbonat i (nästan) varje morgon.
I mer än 2 veckor hade jag av okänd anledning superont i min nacke och mina axlar. Men så läste jag om att bad med tillsats av bikarbonat kan ta bort muskelvärk. Värt att prova tänkte jag, och sagt och gjort: ett varmt skönt bad tappades upp och i det hällde jag en knapp deciliter bikarbonat och badade i ca 25 minuter.
Redan när jag klev ur badet kände jag att jag hade mindre ont, och när jag sen vaknade nästa morgon hade jag ännu mindre ont! Men sen började värken komma tillbaka under dagen och på kvällen hade jag nästan lika ont som innan.
Attans tänkte jag, men döm om min förvåning när det redan nästa dag började gå åt rätt håll igen! Nu, 5 dagar senare är jag nästan helt bra igen! Pretty amazing!! :D
Lite ont har jag fortfarande så imorgon tänkte jag ta ännu ett bikarbonat-bad - jag gillar ju att bada, så det är ju bara att passa på medan jag har en god anledning!! :P

Anneli.

Inga kommentarer: