lördag 26 januari 2013

Boost

Trots att jag - som jag skrivit tidigare - inte är så himla nöjd med min juicer så är jag väldigt tacksam att jag har den!
Jag har jobbat väldigt mycket på sista tiden och gått över mina gränser mer eller mindre dagligen. (Att starta upp ett företag är ingen picnic kan jag säga utan att överdriva!) Dessutom har människor i min närhet varit sjuka med feber, förkylning och hosta.
I onsdags så kände jag att även jag var på väg att bli sjuk, men det var verkligen inte läge att bli sängliggande för jag skulle bl a hålla i en presentation på Arbetsförmedlingen dagen efter och det fanns ingen annan som hade kunnat göra det åt mig.
Vad göra? Jo: boosta upp med vitaminer och antioxidanter förstås! :D Så jag gjorde en juice av äpple, morot, ingefära, romansallad, vitkål och citron - allt ekologiskt utom ingefäran och salladen. Den blev väldigt god, och om det var den eller inte ska jag väl låta vara osagt, men jag blev aldrig sjuk! Dagen efter hade jag presentationen på Arbetsförmedlingen och har sen klarat av att jobba resten av veckan! På fredagen kände jag mig visserligen ganska så sliten, men sjuk blev jag inte! :D

Så... även om jag fortfarande önskar mig en bättre/effektivare juicer så är jag väldigt glad åt den jag har! Tids nog kommer jag ha råd att köpa mig den jag verkligen vill ha! :D

Ta hand om er där ute! ♥

Anneli.

Inga kommentarer: