onsdag 12 juli 2023

3 nya tavlor!

I väntan på att jag ska orka ladda upp de där videorna jag skrev om i förra blogginlägget så tänkte jag visa foton på mina senaste Fluid Art-tavlor - först den jag glömde att fota förra tisdagen och sen de två jag gjorde igår. Igår var för övrigt sista Målarcirkeln på ett tag men förhoppningsvis startar den igen i slutet av augusti.

Men tavlor var det! Här kommer den jag gjorde förra tisdagen, då när min tvillingsyrra Rosali var med: 

Det var  Rosali som fick bestämma färgerna på denna tavla! ⤴

Igår var det nära att jag inte åkte iväg till Målarcirkeln... jag mådde inte så bra och var trött som tusan! Men faktiskt tack vare denna min blogg och alla ni som läser den så bestämde jag mig i sista stund för att åka! Jag hade ju lovat att fota tavlan här ovan för att visa här och jag tänkte att kanske får jag ork och lust att göra åtminstone en liten tavla! Och det fick jag ju! Och inte bara en, utan två!
Här kommer foton på dem: 

Den här tavlan gjorde jag först. Jag tyckte att den blev rätt läcker så jag ville göra en till. Men jag hade så pyttelite kvar av den guld-orangea färgen så jag blandade den med en rosa färg och detta blev resultatet: 
Rätt läcker den med om jag får säga det själv! 

En tavla som jag inte var nöjd med av dem jag gjort på Målarcirkeln var denna: 

Så jag blötte ner tavlan, tog en diskborste och "diskade" bort färgen så gott det gick. När Målarcirkeln drar igång igen ska jag göra nåt annat på den. Så kan det bli!

Men då avslutar jag här och önskar dig välkommen tillbaka för att läsa fler, rafflande blogginlägg som i dagsläget ännu inte är skrivna!

Anneli.

2 kommentarer:

tantista sa...

Det är nåt särskilt med dina blå! 🤩

Anneli Sjögren sa...

Tack tantista! Kul att du (också) gillar dem! :o)