onsdag 7 augusti 2019

Det är en djungel där ute!

För några dagar sen var Käre Maken iväg till skogen för att plocka blåbär, men förutom just det så kom han också hem med dessa:
Blek taggsvamp.

Just blek taggsvamp hade jag aldrig ätit förut (vad jag minns), så jag rensade dem, la dem i plasttråget ni ser på bilden, fotade, skar och stekte dem - i precis den ordningen! Och sen delade Käre Sonen och jag på dem (Käre Maken ville inte ha). Och visst vad de goda, men jag tycker nog att kantareller är godare!

I skrivande stund är Käre Maken och Käre Sonen ute i skogen för att plocka mer blåbär. Hoppas de kommer hem med mer svamp också! 

För bara en liten stund sen var jag ut till min lilla tomat- och paprikaodling och spelade in en liten video så ni skulle få se hur det växer! Håll till godo:

Ha det så bra!

Anneli.

Inga kommentarer: