onsdag 3 april 2019

Silverbröllop och paprikagroddar

Idag är det 25 år sen Käre Maken och jag gifte oss! 25 år! Det är en stund det! ♥
Dagen till ära kom Maken hem med dessa:
Jag räknade dem. 49 rosor! Käre Maken berättade att han valde en bukett i varje färg de hade i affären. Gulle honom! ♥

Och som om paprikafröna jag sådde för 2 veckor och 2 dagar sen hade planerat det så har två små paprikagroddar sett dagens ljus just idag! Eller; jag upptäckte dem idag iallafall!
Ser ni dem? En liten planta är i krukan närmast kameran och den andra i lilla krukan i mitten.
Att de kommit upp just idag (eller att jag såg det just idag, vilket av det som nu stämmer) så hoppas jag att det är ett gott omen och att fröna gror så många som möjligt och växer till sig till stora, fina plantor som ger många goda paprikor! Men det får tiden utvisa!

Anneli.

2 kommentarer:

Lina sa...

Åh vad fina blommor du fick av din man. Och så många :D Stort grattis i efterskott!!
Massa kramar <3

Anneli Sjögren sa...

Tack Lina! Ja han kunde inte bestämma sig för vilken färg på rosor han skulle köpa så det blev en av varje! Tokskallen!! ;o) ♥
Massa kramar till dig med!! ♥