torsdag 4 juli 2019

Ett paket med posten

Som jag tror att de flesta av er som följt min blogg ett tag redan vet om så försöker jag följa Medical Mediums kostfilosofi så gott jag kan. Det innebär t ex att jag försöker undvika det han kallar för "No Foods", bland annat rapsolja, vinäger, soja, majs, vitt socker, gluten, ägg, mjölkprodukter och lite till därför att att de "sätter krokben" för hälsan.
Istället försöker jag äta mer frukt och grönt varje dag, börjar alltid min morgon med ca 7 dl citronvatten med riven, färsk ingefära och honung i och lite senare ett stort glas sellerijuice. Sen väntar jag minst en halvtimme innan jag äter min frukost som oftast består av en smoothie på banan och olika bär, eller som nu; nyplockade jordgubbar! 😋

Medical Medium - eller Anthony William som han heter på riktigt - har skrivit flera böcker om hälsa och jag vill ha varenda en av dem! Vartefter de kommer ut på svenska så ser jag till att skaffa dem, en efter en!
Om du inte känner till Medical Medium eller om du är nyfiken på vad jag tyckte om hans första bok så kan du läsa min recension av den HÄR.

Alldeles nyligen kom bok nr 4 ut på svenska och en kvinna som heter Millan som jag "känner" genom en facebookgrupp om Medical Medium hjälpte mig att få hem den nya boken. Hon är med i Bokklubben Livsenergi som ger ut Medical Mediums böcker och kunde köpa flera stycken som "månadens bok" varav en var till mig! ♥ Hon hjälpte mig även när förra boken kom ut och det kan du läsa om HÄR. Där kan du även se hur alla böckerna ser ut.
Så här fint hade Millan slagit in boken hon skickade till mig denna gång! ♥

Och så här ser den nya boken ut:
♥ ♥ ♥

Eftersom jag följer Medical Medium på facebook och han där har skrivit och pratat om mycket i boken så vet jag redan en del av det han skriver i den (och de andra böckerna), men jag ser ändå fram emot att läsa den i sin helhet. Meeen... Jag skäms lite... för jag har inte ens läst ut hans andra bok; Kostguiden! Jag orkar inte läsa så mycket - det är mycket lättare för mig att titta på videor han spelar in, lyssna på hans radioinspelningar eller läsa kortare texter och utdrag från hans böcker som han postar på facebook! Så att läsa böcker har det inte funnits varken ork eller inspiration till på väldigt länge! Men jag ska försöka skärpa mig! Jag VILL skärpa mig! Och jag vill och har för avsikt att skriva recensioner av de andra böckerna också! Men som vanligt när det kommer till läsning och mig så lovar jag ingenting! Efter att jag smackade in i väggen och blev utbränd så är det tyvärr oftast "minsta motståndets lag" som gäller för mig. 😩
Jaja... När jag lyckats få mig till att läsa böckerna så lovar jag att skriva recensioner! Men det kommer inte att vara anytime soon...

Anneli.

Inga kommentarer: