fredag 19 juli 2019

Premiär X 2

Idag tänkte jag bjuda på 2 premiärer!

Den första premiären är att Käre Maken, Käre Sonen och jag har plockat kantareller för första gången i år. På vår egen tomt! Jodå! Lyxigt värre att ha kantareller på tomten!
Jag filmade en liten kort snutt också:
Så här mycket fick vi ihop på bara en liten stund:
För att lättare få grepp om hur mycket kantareller det är så kan jag berätta att de ligger i en 2-literspåse.
Nu ligger kantarellerna i Käre Sonens och mina magar; knaperstekta! 😋 Sååå gott! (Käre Maken äter inte kantareller om nån undrar.)

Den andra premiären var att jag plockade och åt en handfull hallon från våra egna förvildade hallonbuskar på tomten.
Jag har haft koll på dem i några dagar och om jag velat så hade jag kunnat plocka några både igår och förrgår men jag tyckte att det var för få som var mogna då. Men idag kunde jag inte bara gå förbi dem utan att plocka några! Mums!

Det är en härlig tid att bo på landet nu när allt håller på att växa och mogna! Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Jag älskar att bo på landet! ♥

Anneli.

2 kommentarer:

Lina sa...

Åh vad lyxigt att ha kantareller växande på tomten. Nomnomnom :)

Anneli Sjögren sa...

Ja du Lina! Lyxigt är ordet! :o) Det är ju så vansinnigt gott!