lördag 13 juli 2019

Vad händer i trädgården?

Eller, jag kanske skulle kalla det här blogginlägget "Vad händer INTE i trädgården"... 😡 Fast liiite händer det ju förstås...
Till skillnad från förra årets fruktansvärt varma sommar har den här hittills varit ganska kall. Det hade varit mycket bättre att odla tomater och paprika förra sommaren! För det är bara att konstatera: tomatplantor och paprikaplantor älskar värme! Och inte bara älskar; behöver! Den här sommaren är ingen bra tomat- eller paprikasommar! (Det hade förra sommarn varit däremot! Just sayin'..!) Jag önskar att jag hade ett växthus...

Men som jag sa så händer det liiite iallafall! Till exempel har tomatplantorna äntligen börjat blomma!
Den här står i kruka:
och de här är nedgrävda i landet:
Jag har ju ett par jordgubbsplantor också och lagom till jordgubbarna som Käre Maken odlar nere på "riktiga" landet håller på att minska så håller de få jordgubbar som finns på mina plantor på att mogna:
De är inte många jordgubbar precis, men förhoppningsvis goda! Jag ser fram emot att få sätta tänderna i dem när de mognat!

Smultronen jag har i en kruka är desto fler:
Smultronet längst fram i bild ⇈ var väääldigt god kan jag meddela! 😋
Ja, goda var de allihop faktiskt! Dessa 7 smultron var min frukost! Plus en liten skål jordgubbar och en halv honungsmelon! Mums!

Det här var allt för denna gång! Vi ses nästa gång jag får lust, energi och inspiration till att skriva ett blogginlägg! Tills dess hoppas jag på lite högre temperaturer och mer soligt väder!

Anneli.

Inga kommentarer: