torsdag 19 juli 2018

Det här gick ju som på räls

... eller nåt...
Ja, riktigt, riktigt på räls kan jag inte påstå att det gick på slutet. Min sista fastedag (i tisdags) vaknade jag med en rungande huvudvärk och ont i mina armar. Jag tänkte först att det berodde på lågt blodtryck för det kändes som att jag inte fick ut nåt blod i armarna. Men vartefter dagen gick så fick jag bara mer och mer ont både i huvudet och armarna, och framåt kvällen fick jag feber, så det var helt klart nåt mer än lågt blodtryck på gång! Och så har jag haft det sen dess. Ja, armarna har blivit näst intill bra igen, men huvudvärken och febern vill visst inte ge med sig... 😢

Men skit i det nu! Det var inte för att beklaga mig som jag ville skriva det här blogginlägget, utan för att berätta hur det gått med att bryta fastan efter så lång tid.
So here it goes:

Jag började onsdagen (igår alltså) med att ställa mig på vågen. Till min STORA förvåning hade jag gått ner ytterligare 1,2 kilo! På 3 dagar!! Men jag klagar inte..! 😜
Det betyder att jag sammanlagt gick ner 8,8 kilo på dessa 30 dagar! Bara ynka 3 hekto från förra årets 9,1 kilo. 😃 Men som sagt: jag klagar inte..!

Sen bröt jag inte fastan förrän till middagen igår. Då kokade jag en soppa på en liten potatis, en bit morot, en liten näve färsk spenat och ca ½ tsk grönsaksbuljongpulver + vatten. När det kokat färdigt så mixade jag det med 1 msk chiafrö för att få lite konsistens och extra näring. Det blev inte särskilt gott... men jag rörde i lite himalayasalt och då blev det genast godare!
Sen frampå nattkröken gjorde jag en Heavy Metal Detox Smoothie (som jag gjort varje kväll under fastan). En Heavy Metal Detox-smoothie (HMD-Smoothie) ska det vara följande ingredienser i: Dulcealger, blåbär, korngräsjuicepulver, färsk koriander och spirulinaalger. De 5 ingredienserna jobbar perfekt ihop enligt Medical Medium och ska alltid vara med i en HMD-Smoothie. Sen kan man slänga in lite annat också som man tycker är gott.
Jag har inte gjort så mycket som Medical Mediums recept utan kanske hälften, och jag har inte haft i banan under fastan, men det hade jag igår! Det förbättrade både smak och konsistens!

Det var dag nr 1 det. Idag gjorde jag en HMD-Smoothie till "frukost" (kl 14.30...) och om nån timme ska jag göra en soppa igen tänkte jag. Sen får det vara slutätet för idag! Om jag inte äter lite frukt förstås, men det räknas ju nästan inte! 😛 Frukt har jag ju ätit lite av under hela fastan.

Som ni ser så går det riktigt bra det här med att bryta fastan! Det svåra är inte att fasta - det är att bryta den! Men om jag lyckats uppbåda lite karaktär eller om det är huvudvärken och febern som hjälper mig att inte frestas att överäta ska jag låta vara osagt... Men det går bra iallafall! 😊

Det här var förmodligen inte sista gången jag fastade, men det var sista gången jag fastade så här länge eftersom det enligt Medical Medium inte ska vara så bra.
Men vad var det för nåt jag menade när jag skrev igår att jag åtminstone fastat på rätt sätt?
Jo, enligt Medical Medium är det jätteviktigt att man inte bara gör grönsaksjuice utan att man också får i sig kolhydrater i form av fruktjuicer, och jag har ju hela tiden blandat både grönsaker och frukter i mina juicer! 😌 Bra det!

Nä hörrni mina vänner! Det känns som att jag har gröt i huvudet och jag känner mig så svag och seg i kolan, så att det överhuvudtaget blev ett blogginlägg idag är en smärre bedrift! Men nu tyar jag inte mer! Nu blir det horisontalläge i soffan en stund så jag orkar koka mig lite soppa sen!

Anneli.

Inga kommentarer: