onsdag 18 juli 2018

Fyrtioandra (och sista?) uppdateringen av Frekvensmedicinen.

Flaska nr 2 av Frekvensmedicinen Thall-nitr är inte riktigt slut än, så varför skriver jag den här uppdateringen då? Jo, på grund av Medical medium!

Igår lyssnade jag på Medical Medium på Soundcloud: Truth about fasting, (det var så dags när jag var inne på sista dagen av min 30-dagarsfasta! 😛 ) och det visade sig att trots att han inte rekommenderar att fasta så länge som jag har gjort så har jag ändå gjort det rätt. Men nu var det inte fastan jag ville skriva om här, utan nånting han sa om alkohol.

Men innan jag kommer till det så ska jag bara berätta att Medical Medium rekommenderar att man dricker juice på blekselleri varje dag, på fastande mage. Det stärker magsyrorna vilket i sin tur hjälper matsmältningen och näringsupptaget. Jag tycker att blekselleri är ganska äckligt om jag ska vara ärlig, men jag har ändå sett till att få i mig ett glas sellerijuice varje dag.
Men iallafall; alkohol var det. Enligt Medical Medium (som är den enda jag helt och fullt litar på när det kommer till hur man bör äta och vad man bör avstå ifrån) så förstör alkohol magsyrorna och försämrar därmed näringsupptaget - även i så små mängder som de 30 droppar jag tar av Frekvensmedicinen! Så det känns ju som att jag "tvingat i mig" all den där sellerijuicen till ingen nytta... 😢

Jag har sagt några gånger till "min" Homeopat Kari Kokko att jag inte är så pigg på att ta Frekvensmedicin i alkohol, men han verkar inte veta/tro/tycka att det är nåt fel med det. Men från och med nu tänker jag inte ta nåt mer! PUNKT! Jag har ju hela tiden haft en gnagande känsla av att det inte är bra och nu fick jag det bekräftat! Så om inte Kari kan fixa nåt annat än alkoholbaserade Frekvensdroppar så kommer jag att sluta att gå till honom.

Och vad det gäller ev förbättringar av min hälsa så går det inte att säga - speciellt inte med tanke på att jag har fastat under hela den andra flaskan.

Hur det gått med fastan och att bryta den så kommer jag skriva om imorgon. Jag har inte hunnit äta nåt än... Tänkte att jag gör en liten soppa om nån timme eller så!

Så... Ses vi imorgon? Jag hoppas det!

Anneli.

Inga kommentarer: