lördag 7 juli 2018

Ekologiska vad då sa du?

Brukar du handla på nätet? Chansen är ganska stor att du svarar Ja på den frågan, för fler och fler gör det - till dagligvaruhandelns förtret.
I min familj handlar vi mer och mer i olika webb-shoppar. Inte kläder och prylar utan mest hälsokost: nötter, tahini, torkad frukt, kosttillskott, té mm. Och till 99 % är allt vi handlar ekologiskt.

När jag för nån vecka sen surfade runt i mina favoritwebbaffärer på nätet så hittade jag nånting som jag blev väldigt förvånad över att det var ekologiskt! De flesta som hör ordet ekologiskt tänker i första hand på mat och kanske ekologisk bomull/kläder, men det jag hittade hade ingenting med varken mat eller ekologiska kläder att göra!

Vad hittade jag då? Jo detta:
Ekologiska plåster!

Som ni ser så köpte jag hem två förpackningar.
Till saken hör att jag inte tål vanliga plåster - jag får röda, kliande utslag av klistret på dem. Till och med av dem som ska vara mer hudvänliga! Möjligtvis kan jag tåla att ha ett plåster en gång, en dag. Men om jag drar av det och sätter på ett nytt så är det kört direkt!

De här plåstren är, förutom ekologiska, hudvänliga och jag hoppas, hoppas, hoppas att jag tål dem! Men det får jag inte veta förrän jag har använt dem, och det hoppas jag att jag inte ska behöva på väldigt länge! Jag menar; vem vill skada sig bara för att få prova ett plåster? Inte jag iallafall! Men nu har jag plåster hemma om olyckan skulle vara framme!

Tyvärr var de riktigt dyra! Det vita paketet med 45 plåster kostade 89(!) kronor och de 25 plåstren i den runda burken kostade 69(!) kronor. Det är snuskigt dyrt! Men vad gör man?
Ifall du undrar så köpte jag dem HÄR.

Anneli.

Inga kommentarer: