tisdag 3 juli 2018

Rosor och meloner på 25-årsdagen!

Idag fick jag en riktig överraskning när jag kom ner till köket efter att jag vaknat!
Eftersom jag sover så länge - idag orkade jag inte vakna förrän kl 12.00(!) - och Käre Maken är morgonpigg och vaken i många timmar före mig så hade han åkt in till stan och handlat utan att jag hade märkt nånting.

När jag kom ner väntade det en stor bukett rosor på mig!
Röda, gula, gräddvita och så vackra!
Vadan detta? Jo ser ni; precis idag är det 25 år sen vi förlovade oss! ♥
Jag räknade alla rosorna och förväntade mig att det skulle vara 25 stycken, men Käre Maken är visst inte så bra på att räkna 😜 för det var 27!! 

Men inte nog med det! Han hade köpt det här också:
😱 Det är tur att jag "fusk"fastar för om inte jag äter upp melonerna, papayan och aprikoserna så gör ingen, och så kan vi ju inte ha det! Så nu kommer jag fuska mer än jag hittills gjort och äta mer frukt. Det blir helt enkelt en fruktfasta de närmaste dagarna! Men inte mig emot! Meloner är ju dessutom nästan bara vatten iallafall... 😛

Galiamelon (och säkert honungsmelon också) är jättegott att köra i mixern med lite kanel och vaniljpulver till en smoothie och det är precis vad jag tänker göra nu! 😊

Anneli.

Inga kommentarer: