måndag 9 juli 2018

Det här går ju som på räls, del 3

Nu har jag fastat i 21 dagar! Idag är det dag 22. Bara 8 dagar + vad som är kvar av idag kvar med andra ord! 😊 Nedräkningen har börjat!

Den gångna veckan har flutit på bra förutom att jag kände mig lite yrslig i ett par dagar, vilket jag misstänker berodde på en kombination av utrensningssymptom och stress. Men nåt som har blivit bättre av fastan är att jag har börjat känna mig mycket mjukare i kroppen mot innan. Ja, det började till och med lite under 2:a fasteveckan, men nu är det en markant skillnad! Och min annars så onda fot gör inte ont längre - om jag inte överanstränger den... Då kommer värken som ett brev på posten! Men det är inte utan att jag nästan känner för att utbrista: "Halleluja! Det är ett mirakel"! 😜
Bilden fick jag av en fb-vän för att hjälpa till att göra reklam för Loppisen .

Igår hjälpte jag till på ett Loppis några timmar och jag stod upp och gick runt i lite över en timme innan jag kände att jag behövde sätta mig en stund, och så länge har jag inte klarat av att stå och gå på många år utan att det gjort svinont i foten! Det känns väldigt bra måste jag säga! Och fastän jag stod och gick omväxlande med att sitta en stund i ett par timmar till så fick jag nästan inte ont i foten alls!
Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte känner av foten alls, för det gör jag! Men jag kan inte påstå att det värker och jag kunde sova gott inatt till skillnad från om jag hade gått och stått lika mycket för 3 veckor sen. (Hur många nätter har jag inte legat mer eller mindre sömnlös på grund av att foten värker? Jag kan inte räkna dem! 😴 )

Men över till nåt annat som känns roligt: Igår morse ställde jag mig på vågen igen och jag hade gått ner 1,4 kilo den gångna veckan, så nu har jag gått ner sammanlagt 6,4 kilo! Det känns bra! 😎 Men jag kommer med största sannolikhet inte att slå förra sommarens 30-dagarsfasta då jag gick ner 9,1 kilo, men allt som är mindre än nu är bra! Sen gäller det att inte gå upp igen och helst fortsätta att gå ner... Hur det går med den saken får vi se... Kanske, kanske om jag klarar av att leva och äta enligt Medical Mediums kostrekommendationer att det fortsätter gå åt rätt håll både med vikt och hälsa...

Jag har ju faktiskt redan ändrat min kost ganska mycket efter hans rekommendationer; slutat äta det han kallad "no-foods": gluten, mjölkprodukter och ägg bland annat, och börjat äta mer bladgrönsaker och frukt. Men sen säger han att man bör minska drastiskt på fettintaget (det är svårt för levern att bryta ner fetter - speciellt när man inte är helt frisk) och jag har hittills inte lyckats så bra med det... äter för mycket nötter och steker i för mycket olja... Men jag ska se vad jag kan göra åt det när jag börjar äta igen.

Så... fortsättningen på denna min hälsoresa känns oviss men spännande! Vill du veta hur det går och även annat jag skriver om så är du välkommen att prenumerera på blogginläggen! Upptill i högermarginalen hittar du 2 olika sätt du kan göra det!

Anneli.

Inga kommentarer: