tisdag 10 juli 2018

Trädgårdens röda guld

Idag blir det bara ett kort blogginlägg! Jag ville bara visa er (läs: skryta om... 😜) min frukost idag (förutom juice förstås):
Dessa supergoda hallon växer precis utanför huset så det var bara att ta med sig en skål och gå ut och plocka! Nu ligger de i min mage, allihop! 😋

När jag ändå var ute i trädgår'n så kollade jag hur mogna krusbären är, men de får nog hänga kvar några dagar till för krusbär ska vara riktigt mogna för att vara goda tycker jag!
Nu ska jag packa ner en thermos med té och åka in till stan för att träffa några vänner! De ska äta tårta de rackarna, men det är helt Ok för mig. Jag tar lite honung i mitt té och så får det vara bra med det! 😊
Om 8 dagar, d v s nästa onsdag, ska jag bryta fastan lite försiktigt, fast inte med tårta... Jag kommer nog att göra som förra sommaren; bryta fastan med lite soppa på potatis och morot. Men det blir då det!

Anneli.

Inga kommentarer: