onsdag 11 juli 2018

Säg det med en tårta

Mina kompisar är på inget sätt dryga eller märkvärdiga utan snarare tycker jag att de är väldigt ödmjuka! Vissa hörs och syns lite mer än andra medan några är lite mer försiktiga av sig - precis som i vilket kompisgäng som helst! Men ett har alla gemensamt i vårat gäng: vi är kvinnor som har hjärtat på rätta stället och verkligen bryr oss! Om varandra och om andra! Det är också det som fört oss samman. Många - om inte alla - engagerar sig i andras välmående även utanför vår lilla grupp, så som ni förstår är det här kvinnor som jag har yttersta respekt för och kärlek till!

Varför skriver jag nu det här? Jo för att jag tänkte visa ett foto på den tårta som bjöds på igår och vill att ni ska förstå att budskapet på den bara är för att visa uppskattning, inte för att skryta eller slå oss för bröstet på nåt vis.
Hur den smakade kan jag egentligen inte uttala mig om eftersom jag inte åt eller ens luktade på den! Men att döma av åtgången så var den mycket god! 😋

Själv känner jag mig ganska så trött på att fasta nu (dag 24 av 30) och det har ingenting med tårtan att göra - den hade jag inte ätit iallafall eftersom jag inte äter mjölkprodukter eller gluten! Men idag fick jag verkligen kämpa med mig själv för att få mig till att ansa all frukt och grönsaker till min juice. Men jag gjorde extra mycket så jag har till imorgon också + att jag frös in 2 portioner. Så nu klarar jag mig några dagar. För att sluta fasta innan de 30 dagarna har gått finns inte på världskartan! Jag tänker inte snubbla på målsnöret-  no way! 😛

Nu ska jag sjunka ner i TV-soffan och bara ta det lugnt resten av kvällen. Jag känner mig helt slut idag av nån anledning! Tur jag inte har några "måsten" jag behöver ta itu med!

Anneli.

Inga kommentarer: