lördag 1 juli 2017

Tjugotredje uppdateringen av Frekvensmedicinen + fasteuppdatering.

Här kommer då den 23:je uppdateringen av hur det går med Frekvensmedicinen. Som jag skrev i den förra uppdateringen så har jag efter att jag skrev den även vidtagit andra åtgärder för att förbättra min hälsa, så från och med nu kommer det bli svårare att veta vad som gjort vad. Men redan innan jag gjorde några förändringar med kosten så hände i varje fall EN sak, och den saken märkte jag förra onsdagen, d v s för 1½ vecka sen: Mina fötter och ben var inte lika svullna längre för första gången sen mitten/slutet av maj! Och det har hållit i sig! I skrivande stund är de bara pyttelite svullna!! Det känns förstås väldigt bra! 😊 
One down - two to go!

Om nånting annat har hänt till följd av Frekvensmedicinen så är det utan min vetskap. Men jag har full tillit till att den gör sitt jobb ändå! Den jobbar ju riktigt på djupet så vad den än gör så behöver det inte märkas just nånting på ganska länge.

Men nånting som jag faktiskt har tänkt på är att mitt hjärta verkar vara så starkt nu! Visst kan det hoppa till ibland och slå nåt extra slag, men det är så himla sällan att det är obefintligt! Så även om jag till största del läkte mitt hjärta med hjälp av kost, vitaminer och mineraler så kändes det inte så här starkt som det gör nu, och det tillskriver jag Frekvensdropparna!

Hur går det med juicefastan då?
Jo, tackar som frågar 😉 Det går bra! Idag är 6:e dagen, så jag har redan fastat de 5 dagar som jag från början hade tänkt att hålla på, och jag har inga planer på att sluta - än!
Man brukar ju säga att de tre första dagarna är de jobbigaste, men sen brukar det flyta på utan större problem, och håller man på riktigt länge (i flera veckor) kan man t o m bli alldeles euforisk! För mig har det inte varit varken toppar eller dalar än så länge. De tre första dagarna flöt på utan någon större ansträngning. Nja... jag var lite frusen de första dagarna och dag 2 hade jag ont i huvudet, men om huvudvärken berodde på fastan eller nåt annat vet jag inte. Men bortsett från det så gick de tre första dagarna helt smärtfritt! Det har faktiskt bara känts bra hela tiden tycker jag! 😄 Så fortsätter det så här så håller jag nog på ett bra tag till! Det är ju dessutom så himla skönt att slippa laga mat!

Juice gör jag 1 gång om dagen så att det räcker hela den dagen (ca 8 dl), och utöver det har jag druckit 1 glas kokosvatten med 1 skopa grönpulver + 1 tsk Moringapulver i, och så ett litet glas med kokosvatten med 1 msk helt linfrö + 1 tsk chiafrö i som fått ligga i blöt några timmar. 
Hela linfrön kan kroppen inte ta upp så det räknas inte, men chiafrö är ju egentligen mat... Men 1 tesked... nä, det kan väl knappast räknas det heller!?! Att jag tar chiafrö är för att det innehåller Omega3-fett vilket är väldigt viktigt för hjärtat och det har varit just när jag slarvat med att få i mig Omega3 som hjärtat har slagit nåt dubbelslag eller rusat iväg lite grann. Nu var det länge sen det hände som tur är, men eftersom jag inte vill riskera nåt så bestämde jag mig för att även under fastan äta lite chiafrö. För säkerhets skull! Better be safe than sorry! Fast 1 tesked kanske är så lite att det ändå inte gör nån skillnad..? 😱 Äsch! Nu gör jag som jag gör! BASTA!! 😛

Vatten dricker jag förstås också; bl a börjar jag alltid min dag med att dricka ca 7 dl vatten. Té har jag bara hunnit med att dricka en enda gång på de här dagarna, men vattenmelon har jag mixat och druckit varje dag (utom idag. Än iallafall. Vi får se hur det blir).

För att summera ihop det lite så kan jag säga att mitt mående är ganska oförändrat än så länge, men det känns himla bra att fasta och jag är inte hungrig! När jag känner hungern komma smygande så dricker jag bara nånting och så är det inget mer med det! Jag funderar på om jag ska ta en 24-timmars vattenfasta nån dag och sen fortsätta göra det en gång i veckan även efter att jag börjat äta igen. Men jag vet inte. Jag har inte bestämt mig än. Det var bara en tanke jag fick... 😏

Vill ni veta hur det går så får ni gärna prenumerera på blogginläggen! Välkommen tillbaka hur ni än gör med den saken!

Anneli.

Inga kommentarer: