söndag 23 juli 2017

Kort uppdatering

Jajamensan! Precis som jag förutspådde igår så gick det hur bra som helst att gå på barnkalas utan att smaka på en enda smula av allt det goda! Tårtan både såg och doftade helt fantastisk (tyvärr inget fotobevis...) och det fanns ostbågar... Ja men alltså; jag ÄLSKAR ostbågar!!! (Men luktar gott gör de INTE!) Men jag avstod go'sakerna hur lätt som helst!
(Tårtan på bilden gjorde jag till Käre Sonen för några år sen.)

Hade jag inte fastat så hade jag INTE kunnat motstå kan jag ärligt säga - jag har bra karaktär, men bra är den inte! Så tack vare att jag fastar gick det lätt att avstå!

Hur gick det då med att vattenfasta i 24 timmar? Jo men ser ni, det gick jättebra! Så bra att det blev 32 timmar! Ja... det blev ju natt, och sen sov jag rätt länge... och så tog det en stund att ansa grönsakerna och frukten till min juice i morse... höll jag på att skriva... det var mer tidig eftermiddag om jag ska vara ärlig... Men det var helt Ok att vattenfasta i 32 timmar! Och juicen smakade extra gott när den väl var färdig och jag fick dricka den! 

Nu är det bara 2 dagar kvar av fastan, sen har jag klarat av de 30 dagarna som jag siktade på att fasta! Tjohoo! Det ska bli gott att få äta igen, men jag måste börja vääääldigt försiktigt! Men det ska nog gå bra det med! Har jag klarat av 30 dagars fasta varav 32 timmar på bara vatten och örtté så klarar jag övergången till fast föda också!
Uppdateringar om hur det går kommer!

Anneli.

Inga kommentarer: