lördag 22 juli 2017

Kvinndomsprovet

Idag - på min 27:de fastedag - kommer jag utsätta mig för det ultimata kvinndomsprovet; d.v.s. den kvinnliga motsvarigheten till mandomsprov. 😉

Kommer ni ihåg när jag hade fått min beställning från Adlibris med bl a boken "Medial Läkning" som jag skrev en recension på igår, att jag med den också fick två grejer som skulle bli presenter?
Idag är dagen som dessa ska lämnas över till födelsedagsbarnen. Jag ska på barnkalas! 😄

Det är mina två "bonus-barnbarn" (barn till min språkkompis, AKA bonusdotter) som har fyllt år och ska ha kalas.
Och där kommer jag att sitta och dricka vatten... och örtté... För av alla dagar man kan bestämma sig för att vattenfasta i 24 timmar så har jag valt idag... 😱

Visst skulle jag kunna ändra mig och ta vattenfastan imorgon istället, men det ändrar ju egentligen ingenting eftersom jag ändå kommer att fasta! Juice eller vatten spelar ju ingen roll - jag kommer ändå inte kunna smaka på varken tårta, bullar och annat smaskens som det kommer att bjudas på!
Men det är luuuugnt! Det kommer att gå så bra så! Och det kommer egentligen inte ens att handla om karaktär! Nä, för jag vet att om jag skulle smaka nåt av kalasgotterna efter att ha fastat i 26 dagar skulle jag få så himla ont i magen och i värsta fall tarmvred, så det skulle absolut inte vara värt det! Efter en så här lång fasta måste man börja äta mycket försiktigt, och börja med nåt lättsmält som t ex lite bär eller frukt. Så tårta finns inte på världskartan att jag kommer att smaka på! Men jag kommer nog att lukta lite... 😛

Jamendåså! Då ska jag göra mig i ordning och komma iväg då! 😊

Anneli.

Inga kommentarer: