fredag 28 juli 2017

Tjugofjärde uppdateringen av Frekvensmedicinen. Bl.a.

Då var det dags för en uppdatering av hur det går med mina Frekvensdroppar. Idag tog jag det sista ur flaska nr 2 från denna omgång Ytterbium.
Two down - one to go!

Men vad ska jag skriva? Efter min 30-dagars fasta är det ju omöjligt att säga vad som gjort vad! Som jag skrev i mitt förra blogginlägg så har jag ju blivit piggare och känner mig friskare än på länge (fast fortfarande ganska trött...), men så brukar det ju bli när man fastat ett längre tag även utan Frekvensmedicin. Så... quite frankly, så vet jag inte vad jag ska skriva om det! Men som vanligt så är jag övertygad om att NÅT bra gör det för min kropp och hälsa!

Men vi lämnar det nu, så ska jag berätta lite om hur det har gått med att bryta fastan och börja äta fast föda. 
Precis som jag skrev i förra blogginlägget så bestod min första frukost av blåbär, ananas och jordgubbar och jag åt det väldigt långsamt och tuggade noga! Det gick bra! Magen knorrade lite grann bara, men det är ju inte så konstigt efter så lång fasta! Egentligen så tror jag att mängden jag åt var lite för mycket, men eftersom jag ätit lite jordgubbar eller vattenmelon varje dag (utom när jag vattenfastade ett drygt dygn) så tänkte jag att magen skulle fixa det, vilket den gjorde så där på en hårsmån! Hade jag inte tagit så god tid på mig så hade nog magen protesterat! Eller pruttesterat kanske! 😜 Men det gick bra!

Lite senare åt jag de 5 små ärtorna som låg i ärtskidan som ni såg på förra blogginläggets foto och de var helt fantastiskt goda! Och nåt annat som var helt fantastiskt gott var soppan jag kokade till middag! Alltså... den var heeelt outstanding! Eller så tyckte jag bara det för att det var det första varma mål mat jag fått på en månad... 😛
Soppan kokade jag på en liten potatis och en bit morot, lite lantbuljong, gurkmeja och en nypa havssalt och relativt mycket vatten. Sen mixade jag soppan med ca 2 tsk chiafrö och 1 tsk kokosolja med smak, och det blev verkligen "pricken över i"! Kokossmaken gifte sig så bra med morotssmaken och gurkmejan! Mums! Jag "sprinklade" även några mungbönsgroddar över soppan, och det var ytterligare en "prick över i" med deras härliga crunch.
Egentligen var det för tidigt att äta böngroddar tror jag, men de hade precis blivit färdiga och jag vill ju äta dem när de är som bäst så jag kunde inte låta bli... Och det visade sig ju gå bra som tur var! (Fast jag blev liiite lös i magen...)

Igår åt jag en halv galiamelon till frukost och på kvällen gjorde jag en liknande soppa som kvällen innan, men istället för morot hade jag tre sparrisar, och istället för kokosolja hade jag lite havregrädde. Den blev också väldigt god faktiskt, men inte riktigt lika god som den första soppan! 

Idag åt jag den andra halvan av galiamelonen till frukost och ikväll tänkte jag köra repris på soppa nr 1. Det ser jag verkligen fram emot - så god var den! 😋 
Undrar om jag vågar smaka lite bröd (det glutenfria jag bakade för nån vecka sen och som ligger i frysen och väntar på mig) till soppan...? Nä, jag ska nog vänta en dag till eller två innan jag dristar mig att äta det. "Den som väntar på nåt gott... väntar alltid för länge"! 😜

Ja, nu vet ni lite hur det går här i min ände av världen! Fortsättning följer!

Anneli.

Inga kommentarer: