söndag 2 juli 2017

Surprise, surprise!

Hallå alla bloggläsare! Blev ni förvånade nu när det kom blogginlägg två dagar på raken? Det är ni ju inte direkt bortskämda med! 😜 Jo men ser ni, jag hade egentligen mer jag ville berätta redan igår, men det blogginlägget blev så långt så jag bestämde mig för att spara det till idag, och här kommer det! 😎

Jag vet att jag har skrivit det nån gång förut; det här med att när jag får lite mer energi så kanske jag inte upplever det därför att jag börjar göra mer saker som tar energi, så känslan blir att det är "Status Quo". MEN: jag får ju saker gjorda! Igår var just en sån dag!
Om det är Frekvensmedicinen som lagt in en ny växel eller om det är juicefastan som gjort mig lite piggare vet jag inte. (Fast jag tror att det är juicefastan!) Men det får vara hur det vill med den saken, piggare måste jag iallafall ha blivit, för igår fick jag fler saker gjorda än vanligt!

Först tränade jag på att spela trummor i en halvtimme och sen gick jag ner till köket och drack frukost (hade färdig juice från igår). Efter det gick Käre Maken och jag igenom vår ekonomi - nåt som vi pratat länge om att göra, men som inte blivit av. Förrän igår!

Käre Maken hade redan innan jag klev upp ur snarkofagen plockat pepparmynta som växer utanför huset och min nästa uppgift fick bli att repa av alla bladen, ta med dem ut till Da House och strö ut dem över ett rent lakan där de ska ligga och torka. Där låg redan sen tidigare både svartvinbärsblad och hallonblad, och när allt har torkat ska jag blanda ihop dem och göra örtté av dem!

Iallafall: när pepparmyntan var jämt fördelad över lakanet så gick jag ut i trädgården och planterade några jordgubbsplantor som jag fick av en kompis igår när hon var här och hälsade på. De här jordgubbarna är mina - bara mina! 😜 Moahahahahahahaha!!! Så därför planterade jag dem inte nere på landet bland de andra jordgubbsplantorna vi har, utan jag satt dem i krukor som jag ställde utanför Da House!
Lavendeln som jag köpte till humlorna fick också vara med på kortet som ni ser!

Efter att jag tvättat av mina mycket jordiga händer så drack jag lite välförtjänt juice, skickade iväg ett par sms och plockade i ordning lite på köksbordet. Diskade lite gjorde jag också, men sen var energin slut - och fötterna också! Men lite energi hade jag allt kvar, för det blev ju ett blogginlägg skrivet också! 😊
För att vara mig - nu för tiden - så måste jag säga att det blev en produktiv dag! Jag känner mig mycket nöjd! Fler såna här dagar, tack! 😇

Ja, så kan det går när undertecknad får en liten extrados energi! 😄

Anneli.

Inga kommentarer: