fredag 4 februari 2022

Helt färdig - äntligen färdig!

Nu har det gått så där lååång tid igen sen förra blogginlägget. Sorry about that! Men jag är heeelt färdig! Totalt slut! Jag har nog aldrig varit så trött förut i hela mitt liv! 
Nästan varje dag när mitt alarm går igång på den tid jag tycker att jag borde ha sovit färdigt (vilket är lite olika från dag till dag beroende på när jag kom i säng) så tar det mellan en och två timmar innan jag motvilligt lyckas svänga benen över sängkanten! Kroppen liksom vägrar att röra på sig, det är som att nån har klistrat fast mig i madrassen. Jag orkar oftast inte ens trycka på snooze på alarmet, men som tur är snoozar den själv om man inte gör nåt. Fast bara första timmen... Ja ja... Upp kommer jag till slut! Är jag inte pinknödig så är jag törstig! 😏 Det går ju inte att ligga kvar hur länge som helst!
När jag väl kommit upp och vaknat till ordentligt (vilket tar ytterligare en stund...) så känns det ok och ibland känner jag mig till och med ganska pigg en stund!

Ja, det här är mitt liv i ett nötskal. Men nu fyller jag år snart och har i vanlig ordning bjudit hit "gänget" så jag måste helt enkelt börja skärpa mig, för godsakerna bakar inte sig själva! 😋

Nåt annat som är färdigt är min sjal! Äntligen! Här kommer bildbevis: 

Den blev inte vidare vacker men den är riktigt varm och skön! Jag blir ofta så frusen när jag sitter framför datorn eller TV:n om kvällarna och brukar då lägga en filt på benen och dra upp den en bit på bröstet men då har jag blivit kall om ryggen istället... men det slipper jag nu! 😌 Nu kan jag hålla mig så där skööönt varm! 
Storleken på sjalen blev helt perfekt, men 6 garnnystan gick det åt! Men den går ner ända till där ryggen byter namn vilket var det jag strävade efter, och garnet räckte precis! Tjohoo! 😁

Jaha. Det är får bli allt för idag! Jag får ju inte förta mig nu när jag äntligen lyckades få till ett blogginlägg! 😜 Vi får väl se när jag får tid/ork/lust/möjlighet att skriva ett nytt inlägg men håll utkik för rätt som det är kommer det!

Anneli Da Super Snoozer.

Inga kommentarer: