fredag 16 oktober 2020

Min nya hälso"resa" del 4½

Hej och hå! Här kommer del 4½ på min hälso"resa"!
Varför "och en halv" kanske du undrar? Jo, för att det jag tänker skriva nu hade jag egentligen tänkt att skriva igår när jag satt i Logen och bloggade. Men det var inte så enkelt att blogga med andra närvarande som pratade massor - även med mig - och så var det fika och så gick tiden. Jag fick väldigt bråttom på slutet för kl 20.00 avslutar vi Hantverks- och Återbrukscaféet och gårdagens blogginlägg blev postat kl 19.56! 

Jag läste igenom blogginlägget jag skrev i Logen en gång till när jag hade kommit hem och fått lite mat i magen och kände då att jag ju hade lite mer jag ville säga i ämnet! Inte om mina upplevelser med själva hypnosen per se, för där tror jag att jag fått med allting av värde, men om metoden i allmänhet och Anna i synnerhet!

T ex det här med huruvida det jag upplevt i mina båda hypnos-sessioner verkligen är minnen från tidigare liv eller inte... Trots att jag tror på reinkarnation så skulle jag aldrig kunna säga med säkerhet att det jag upplevt var tidigare-liv-minnen! Snarare är det så att det känns som att man ligger där på bänken och bara hittar på! Fabricerar! Under hypnosen är man ju faktiskt vaken och i full kontroll hela tiden! Jag skulle närsomhelst kunna slå upp mina ögon, resa mig upp och säga att "nu skiter vi i det här"! Fast det ville jag ju naturligtvis inte! Det var alldeles för spännande för det! Och jag ville ju verkligen genom hypnosen hitta ett sätt att nå ner till mitt undermedvetna för att komma tillrätta med mitt liv! Men det kändes lite konstigt med de svar jag gav på Annas frågor och historien som rullades fram i mitt huvud; för jag tänkte varken ut svaren eller storyn - de bara kom!

Men vart jag vill komma med det här är att oavsett om det är minnen från en tidigare existens eller rena fantasier som mitt undermedvetna producerar så spelar det absolut ingen som helst roll! Hypnos funkar oavsett! Och med nån som är så ödmjuk och öppen som Anna som inte lägger nån som helst värdering i min/klientens upplevelse så kände jag mig hela tiden trygg med att jag kunde säga vadsomhelst utan att bli dömd! Och som jag har förstått på Anna så är det väldigt ovanligt med den typen av upplevelser som jag har fått. Vad det beror på vet jag inte men kanske (och antagligen) för att jag själv tror på reinkarnation och mitt undermedvetna jobbar ju med mina trosföreställningar om tillvaron.

Och när jag nu ändå har kommit in på Anna så vill jag verkligen ge henne en eloge och massor av beröm! Hon är väldigt duktig på det hon gör! Väldigt professionell men samtidigt personlig - nåt som enligt min erfarenhet minsann inte kommer samtidigt hos alla som ska/borde vara professionella!

Med tanke på alla de frågor jag fick svara på redan innan vi sågs första gången och som Anna behövde läsa för att planera vår session så inser jag att Anna gjorde ett gediget förarbete redan innan jag kom första gången! Och när jag väl var där hade hon ju ännu fler frågor som hjälpte henne att bestämma sig för hur hon skulle hjälpa mig på bästa sätt! Så hon gjorde ett riktigt "hästjobb" bara med det! Vad jag försöker säga är väl att jag förstår varför det kostar som det gör! Anna verkar lägga ner själ och hjärta i sitt arbete!

Jag har ännu inte bestämt om jag ska åka dit igen. Jag vill! Men... först vill jag se om jag kan få Tapping att funka för det gör jag ju helt gratis med mig själv! Och även om jag tycker att Anna är värd varenda krona så har vi så många hål att stoppa pengarna i här hemma i vårt kråkbo... 
Men OM jag beslutar mig för att ta en vända till med Anna så lovar jag att du kommer att få följa med även på den resan!

Men DU då? Skulle du vilja testa hypnos? Isåfall kan jag rekommendera en riktigt bra hypnotisör! 😏 ♥

Det var vad jag hade att tillägga till de andra hälso"rese"blogginläggen jag skrivit hittills! Del 5 på denna min "resa" kommer förhoppningsvis på måndag eftermiddag/kväll för nu tar jag helg! Imorgon ska jag ju få prova Cavitation hos kompisen Jennifer och på söndag är jag bjuden hem till en kompis på en bit mat och trevlig samvaro så tid att blogga har jag nog inte förrän tidigast på måndag! Med då ska jag skriva om min upplevelse av Cavitation så du får läsa lite om hur det går till! Välkommen tillbaka då!

Trevlig Helg alla mina bloggläsare! ♥ 

Anneli.

PS. Jag hittade inte någon bild/foto som passade detta blogginlägg så för ovanlighetens skulle postar jag ett blogginlägg utan nån som helst illustration! Det får gå det med! DS. 

2 kommentarer:

Kumari sa...

Jag skulle gärna ta emot rek på en bra hypnositör :)
Jag har varit en gång och i början på året, hon var också väldigt duktig. Jag känner igen det du skriver om den därlite konstiga känslan man upplever av att bara fejka det hela o prata strunt :) men det kändes lättare i både sinne o kropp efteråt så nåt gör det med en iaf!

Anneli Sjögren sa...

Hej Kumari!
Anna tar inte emot nya klienter just nu, men varför går du inte tillbaka till henne du var hos i början av året?