fredag 30 oktober 2020

Skapande verksamhet X 2

Här har inte gjorts en Fluid art-tavla sen den 11 oktober! Det är nästan 3 veckor sen!! Men idag - äntligen - kom Katta, Carina och Kattis hit! Jag har saknat jättemycket att sitta där ute i Da House och kladda mer polarna, så det kändes extra kul idag! Men det var bara Katta och jag som målade denna gång; Kattis och Carina kom bara för sällskapet! Och fikat... 😛 Och så hade de lite bråttom hem båda två och man kan inte stressa fram fina tavlor! 
Men hur dagens alster ser ut får du ha tålamod och vänta till på söndag för att se för nu var det för mörkt för att få några foton värt namnet och imorgon kommer jag inte ha tid att ta kort, redigera dem och blogga för då ska jag bland annat få Lymfmassage igen, men på söndag hoppas och tror jag att tid infinner sig. Jag har iallafall inget annat inbokat som jag vet just nu!

Ja det var en skapande verksamhet. Den andra hände igår! Då var det ju dags för Hantverk- och Återbrukscaféet igen och jag fortsatte att sticka på min sjal. Så här långt hann jag: 
Det tar sig, det tar sig! Och som du kan se så bytte jag från "flaggstänger" till rundstickor! MYCKET bättre! Nu fick jag inte ont i axlarna som jag fick förra gången - fast jag stickade längre igår än vad jag gjorde då!

När jag letade efter (och hittade!) mina rundstickor så hittade jag också ganska mycket garn som jag köpt på mig. Och jag som egentligen inte kan sticka... eller virka... Man kan undra vad jag tänkte på när jag köpte allt det där garnet! Men nåt ska det väl bli nån gång får man hoppas! Time will tell! 
Men nu är det middagsdags; jag är hungrig som en varg, så här ska tas en raid i kylskåp och skafferi på jakt efter nåt ätbart som går snabbt att laga till!

Men på söndag eftermiddag/kväll kommer som sagt foton på dagens Fluid art-alster och så ska ni få höra om lymfmassagen och hur det går med min hälso"resa"!

'till then, I bid you adieu! 😌

Anneli.

Inga kommentarer: