fredag 2 oktober 2020

Fullt bord!

Äntligen kunde Kattis komma och "hälla färg" med oss andra! Det var länge sen! Så igår var det Katta, Carina, Kattis och jag som satt runt bordet ute i Da House och kladdade så det stod härliga till! Helene hade velat komma hon med, men vi kan ju bara vara fyra som målar samtidigt så hon får komma en annan dag. Dessutom visste jag inte att hon hade velat komma förrän vi andra redan satt med färg upp till armhålorna (typ). 😜

Här kommer de alster som blev gjorda igår. Kattis var den av oss som var mest produktiv; 5 tavlor hann hon göra! I vilken ordning hon gjorde dem har jag inget minne av, men här kommer de iallafall: 

Tyvärr råkade en av oss (jag nämner inga namn..! 😏 ) spilla lite blå färg på högra kanten på tavlan som du kan se 😱 men Kattis är cool och tog det med jämnmod! 😌

Kattis gjorde även dessa 3 små tavlor: 


Och den sista av hennes tavlor ser ut så här: 

Carina gjorde den här tavlan: 


Och sen ska jag vara ärlig och säga att jag vet inte vem av Carina och Katta som gjort nästa tavla, men så här ser den ut: 

Nästa tavla vet jag inte heller vem av dem som gjort... Sorry about that! Men jag var så inne i vad jag höll på med så jag tänkte inte på det... 

Men vad jag faktiskt vet är vilka tavlor jag gjorde! Det blev två stycken denna gång och här kommer första: 

Den vart mycket ljusare upptill än i verkligheten för jag fotade tavlan framför ett fönster.

Den andra tavlan jag gjorde är fotad på samma ställe så den är också lite ljusare upptill mot i verkligheten: 

Sen vet jag inte om det går troll i Kattas hjärta som hon målade förra gången vi sågs... När jag beskar fotot på det och la ut i förra blogginlägget blev det ju två breda streck uppe till höger på fotot och idag fotade jag det hjärtat igen och beskar det och då blev det så här: 

Jag har INTE beskurit det så här!!! Jag fattar inte hur i hela friden det kunde bli så! Dessutom tog jag bort orginalfotot så den här bilden är den enda jag har nu (om jag inte går ut till Da House och tar ett nytt foto, men det orkar jag inte)!

Hade min pappa levt och varit här skulle han sagt att det är "retsamhetstroll" som varit framme! Och jag börjar nästan undra om det inte kan vara så... 😉

Men det får vara hur det vill med den saken för nu är jag hungrig! Käre Sonen lagade sin egen mat idag så jag får väl ta och pallra mig ut till köket själv då! (Käre Maken lagar alltid sin egen mat om det är nån som undrar. Det är så himla mycket som han inte tål och han vill gärna ha koll på det han stoppar i munnen.)

Ja men då så! Då blir det inte roligare än så här! Until next time!

Anneli.

Inga kommentarer: