måndag 19 oktober 2020

Min nya hälso"resa" del 5 / Min härliga helg!

Ny vecka - nya möjligheter! Och helgen som gått var minst sagt till min belåtenhet! 😊

I lördags fick jag prova på en behandling hos kompisen Jennifer och igår var jag bortbjuden på mat och trevlig samvaro hos en kompis som flyttat in i en ny lägenhet, så det var väl lite inflyttningsfest kan man säga. Vi är ett gäng som alltid brukar träffas här hos mig i Da House annars men som igår samlades för första gången på en annan plats! Men som vanligt var det väldigt, väldigt trevligt! ♥ God mat 😋 och god konversation! 😊

Meeen... även om att umgås med människor man tokgillar säkerligen är bra för hälsan så var det ju behandlingen i lördags jag skulle berätta om! 
Jag skulle alltså få prova den däringa Cavitationsapparaten och jag var riktigt taggad! 

Här står Jennifer och rengör apparaten efter vi var klara. Alla korten är tagna efter behandlingen eftersom jag inte hade en tanke på att fota när jag kom! Då var jag bara inställd på själva behandlingen!

Mer exakt VAD Cavitationsapparaten gör får du läsa på Jennifers hemsida Juicy Healing (scrolla ner till "Cavitation/radiofrekvens"), men jag kan ju försöka förklara HUR det gick till!

Denna den första behandlingen körde Jennifer bara på ryggen: först med ultraljudsdelen av apparaten över njurarna, levern och tarmarna och sen med radiofrekvensdelen över hela ryggen och axlarna.
Det var lite läskigt när hon körde med ultraljudet för då tjöt det i öronen! Jennifer förklarade att när hon kör över områden med stagnation så hör man det där tjutet! 😮 Det var inte så farligt/läskigt som det kanske låter, men det kändes... mysko på nåt vis! 😛 På vissa ställen på min rygg tjöt det mer och på andra ställen mindre.

När Jennifer körde med radiofrekvensen var det ganska behagligt! Det värsta var när hon smetade in ryggen med sån där "glidgel" för den var sååå kall! Men värre än så var det inte! Behandlingen var inte lika skönt som när man får en härlig, avslappnande massage, men det var ändå behagligt på nåt vis!

Jennifer sa att typ hela min kropp är stagnerad och det har jag ju känt själv också! Det är som att jag bara har precis så mycket flöde i kroppen så jag håller mig vid liv! Det är så det känns iallafall! 

Efter behandlingen kände jag mig mjuk i hela ryggen och mina axlar var mjukare än jag kan minnas att de nånsin varit förut! Och det efter bara 40 minuters behandling! 😌

Innan jag åkte till Jennifer så hade jag vägt mig (efter toa - före mat och dryck, iklädd endast min "födslokostym" som min pappa brukade säga) och morgonen efter gjorde jag samma sak. Vågen visade - 1,3 kilo morgonen efter! 😲 Då hade jag visserligen typ frukt/vatten- och téfastat hela lördagen, men ändå! 😄

Jag är rent av skitdålig på att dricka vatten, men Jennifer säger att jag måste dricka 3 liter om dagen! 😱 Hur fasen ska jag kunna få i mig det!?! Jag kommer ju att drunkna!!! Men hon säger att mitt knappa vattenintag är orsaken (eller åtminstone en av orsakerna) till varför jag är så stagnerad i kroppen, så det är bara att skärpa sig! Kaffe och té räknas INTE som vätska - snarare tvärtom - för det har en uttorkande effekt, men däremot så räknas örtté och färskpressad, hemgjord juice som rätt sorts vätska vilket är tur för jag tycker inte ens att vatten är gott! Men som sagt: Anneli version 2.0 dricker mycket vatten/vätska varje dag! PUNKT! (Och springer på toa kan jag tillägga! 😏)

På lördag ska jag tillbaka till Jennifer och då ska jag få lymfmassage! Det sätter förhoppningsvis fart på dödfläsket! 😃 Så förvänta dig ett blogginlägg om det i relativ snar framtid på en blogg nära dig! 😄

Anneli.

Inga kommentarer: