fredag 9 oktober 2020

Tavlor på en utställning

Tavlor på en utställning... Men det är inte Mussorgsky's musikstycke med det namnet jag menar här! Nä, det jag syftar på är en konstutställning - Amatörernas Höstsalong - på Verket här i Avesta som är öppen nu i helgen. På nämnda utställning finner man nämligen en av mina tavlor! 😊 Ja, och en av Käre Makens tavlor också! ♥

Det första man ser när man kliver in i den otroligt häftiga lokalen är detta: 

Och vad skådar mina mörkblå? Jo Makens och mina tavlor! De står allra först på utställningen! 

Här kommer ett par närbilder: 

Det här är min tavla "Obscured View".

Här kommer Käre Makens tavla: 

"Secret Passage" heter den här. Som du ser så målar Käre Maken "på riktigt", d.v.s. med pensel och han är riktigt duktig tycker jag! Själv klarar jag knappt att göra en streckgubbe, så Fluid art passar mig perfekt!

Jaha ja. Det här får bli allt för idag! Men jag har fler blogginlägg på gång... för nu har jag varit iväg till "hemlig ort" och gjort nåt "hemligt" hälsorelaterat som egentligen inte är nåt hemligt, men jag vill inte avslöja nåt i förväg! Så du får helt enkelt vänta tills jag kommer mig för att skriva om det! Men det blir snart - jag lovar!

Anneli.

Inga kommentarer: