tisdag 30 juni 2020

Jordgubbar och nya mästerverk!

När jag kom ner till köket efter min välbehövliga skönhetssömn stod dessa godingar på köksbordet:
Jordgubbssäsong 2020! Tjohoo! 😋

Käre Maken hade varit ute i jordgubbslandet och plockat årets första skörd av jordgubbar redan innan jag vaknat! Nu står de och väntar på att jag ska rensa dem, frysa in större delen av dem och köra ner resten i en smoothie jag har på gång! Men först vill jag bara visa dig vad jag gjorde igår!

Jag var hos Katta i hennes lokal för att göra fler Fluid art-tavlor och jag gjorde hela 4 stycken! Ja men, det är ju såååå roligt!! 😄 Och så är det över en vecka sen jag var där senast! Abstinensbesvär! 😵

Först gjorde jag dessa två små (ca 15 cm X 15 cm):
Jag har ingen aning om vad som är upp eller ner på dem, men det ger sig nog när jag ser dem när de torkat så jag lättare kan vända och vrida på dem utan att färgerna glider runt!

Sen gjorde jag denna lilla (ca 8 cm X 10 cm gissningsvis) tavla:
Och bara för att det fanns en likadan kanvas i samma storlek gjorde jag en till:
Alltså: jag ääälskar effekten som blir när man drar garn genom färgerna så som jag gjort på fler tavlor än dessa två (som du som hängt med här på bloggen ett tag förmodligen har sett)!

Vad gjorde Katta då? Jo denna:
Och den här:
Superläckra båda två om nån frågar vad jag tycker!

Kia var med oss igår igen och hon målade över den tavlan hon gjorde för snart 2 veckor sen (så hon var visst inte så nöjd med den som jag trodde)! Och när jag såg det färdiga resultatet så måste jag säga att denna tavla blev ännu bättre, eller vad säger du?
Så här såg den ju ut innan hon målade över den:

Alla korten jag hittills tagit på Fluid art-tavlorna har varit när de varit nygjorda och fortfarande är blöta, men nån gång när jag orkar ska jag visa här på bloggen hur tavlorna ser ut när de torkat, för de ändrar sig faktiskt en hel del! Men det får bli en annan gång, för nu ska jag rensa jordgubbar och göra mig en smoothie!

Over and out!

Anneli.

Inga kommentarer: