torsdag 18 juni 2020

Glad Midsommar och nya tavlor

Nu har jag varit hos Katta igen! Och då blir det självklart nya tavlor! 😃
Denna gång var en annan kompis som heter Kia med och hon gjorde sin första egna Fluid art-tavla:
Vad tycker du? Jag tycker att den blev superläcker! Och jag tror Kia var rätt nöjd själv, vilket ju faktiskt är huvudsaken!

Vad gjorde Katta då? Jo hon hann med att göra två tavlor:
 Dessa blev himla läckra de också tycker jag!
Det blir så - i brist på ett bättre ord (ursäkta att jag upprepar mig) - superläckert med de här metallic-färgerna! Men det är svårt att ta bra kort på dem i lokalen p g a lysrören i taket som jag ju skrev om i förra blogginlägget. Men jag har försökt att ta kort från den vinkel som det blir minst blänk i. 

Och vad gjorde jag då? Jo jag hann också med två tavlor! Den här gjorde jag först:
Den här blev jag väldigt nöjd med! Den blev skitläcker (ursäkta min dåliga franska 😉 ) om jag får säga det själv!

Den andra tavlan jag gjorde fick jag verkligen pula med innan jag blev någotsånär nöjd. Men den blev inte alls så som jag hade tänkt mig!
En anledning till att den var så svår och annorlunda att få till kan bero på att jag hade en helt annan kanvas än de som Katta har. Denna kanvas hade jag med mig hemifrån; det är en kvarleva sen Käre Maken målade egna tavlor för snart 30 år sen och det var inte riktigt samma "kvalisort" som de andra kanvasdukarna som Katta har och som jag hade använt dittills. 
Jag hade inte tänkt att göra såna där "vippor" på den där tavlan, men den var verkligen inte snygg innan jag gjorde dem så det fick bli som det blev! Helt ful blev den ju inte! 😂

Nu har jag lite annat att göra än att sitta här och blogga så det som återstår nu är att önska alla mina läsare en riktigt FIN MIDSOMMAR! 

Anneli.

Inga kommentarer: